PracaGrupypl.praca.dyskusjegdy firma nie zgadza sie na porozumienie stron... › Re: gdy firma nie zgadza sie na porozumienie stron...
  • Data: 2005-11-24 20:18:52
    Temat: Re: gdy firma nie zgadza sie na porozumienie stron...
    Od: Piotr <s...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

    siliana napisał(a):
    > zlozony dzis papier. firma chce zrobic na zlosc i nie dac porozumienia
    > stron. po 4 latach pracy prawdopodobnie przysluguje 3 mce wypowiedzienia
    > liczone od poczatku grudnia 2005 r. do konca lutego 2006. mam pytanie, ile
    > przysluguje urlopu w 2006 r. w tej starej firmie? 2/12 26-dniowego urlopu?
    > czy cos jeszcze mozna zrobic? czy brak zgody na porozumienie stron z czystej
    > zlosliwosci pracodawcy mozna jakos zwalczac?:( promowac, ani awansowac nie
    > chclieli, placic nadgodziny za 12-godz dzien pracy oraz pelne zaangazowanie
    > tez nie. ale teraz nagle jest sie "niezastapionym":(

    No cóż, w tym wypadku prawo stoi po stronie pracodawcy i jeśli nie
    chcesz mieć w świadectwie pracy dysyplinarki to należy te 3 miesiące
    odrobić. Ale przy okazji zawsze możesz zacząć bardzo rygorystycznie
    zwracać uwagę na przestrzeganie prawa pracy przez firmę i informować
    właściwe instytucje o wszelkich nieprawidłowościach (skoro nie płacili
    za nadgodziny to jeden punkt zaczepienia już masz, teraz wystarczy
    poszukać dowodów lub dobrze zablefować przed szefem). Może się okazać że
    wcale tak bardzo nie chcą zatrudniać pracownika z którym mieliby się
    procesować o niezapłacone nadgodziny itp. ;)

    pozdrawiam
    Piotr