eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy mozna znalezc prace? › Re: czy mozna znalezc prace? [OT]
  • Data: 2007-01-05 11:19:21
    Temat: Re: czy mozna znalezc prace? [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W wiadomości news:1167961571.461939.150780@42g2000cwt.googlegroup
    s.com
    u...@g...pl <u...@g...pl> pisze:

    >> Dobrze, że nie w HTML-u. ;)
    > Trochę się jednak czepiasz.
    A skąd, były już takie strzały.

    > Ja raczej też mogłbym powiedzieć że zanam obsługę komputera, ale:
    > - ustawienie czytnika, pewnie jakbym musiał to bym to zrobił, ale tak
    > z marszu to tylko wiem o co Ci chodzi,
    To nie jest kwestia musiał - nie musiał. To kwestia norm _zwyczajowych_
    przyjętych w danym obszarze zastosowań. Taką normą jest także np. nie
    bekanie i nie siorbanie przy stole. Ale jak sobie pobekasz i posiorbiesz, to
    Cię do więzienia nie zamkną. Co więcej - jak większość zacznie bekać, to
    może się to stać normą (wszak kiedyś tak było ;)).

    > - czcionka szeryfowa/bezszeryfowa, tu możesz mnie powiesić, też nie
    > rozróżniam,
    To proste. Porównaj sobie czcionki Arial i Times New Roman. Zauważysz, że
    linie tworzące litery w TNR są zakończone poprzecznymi kreskami, a w Arialu
    zwyczajnie ucięte na prosto. Te kreski to właśnie szeryfy i stanowią jedno z
    kryteriów klasyfikacji czcionek. Najogólniej - czcionki bezszeryfowe (często
    pogrubione) dobrze jest stosować do krótkich informacji, nagłówków (np.
    artykułów gazetowych, w pismach typu Wezwanie, Komunikat, Upomnienie) bo
    pozwalają jednym rzutem oka, bez wczytywania się zarejestrować treść napisu,
    a poza tym mają taki "oficjalny", "urzędowy" charakter. Z kolei czcionki
    szeryfowe stosuje się do pisania dłuższych tekstów gdyż szeryfy
    "zaokrąglają" optycznie tekst, ułatwiają płynne przesuwanie się wzroku po
    tekście i utrzymywanie na jego linii.
    Oczywiście jak od wszystkich reguł, tak i od tych możliwe są odejścia.

    > - te wcięcia akapitowe, jak ktoś pisze bardzo rzadko w Wordzie (lub
    > innym) to można to zrozumimeć, sam czasami tak robię jak szybko
    > potrzebuje coś napisać i wydrukować ;-)
    No to co ja poradzę na to? Może się po prostu naucz robić prawidłowo?

    > Według Ciebie, powinienem w CV pisać że obsługa komputera słaba,
    > ale jakby to wygląda z doświadczeniem zawodowym:
    > - administrator Novel/Unix - 3 lata,
    > - programista - 9 lat
    Bo, jak pisałem gdzie indziej - obsługa komputera przez użytkownika polega
    na utrzymywaniu go w czystości. W rzeczywistości istotna jest umiejętność
    posługiwania się konkretnymi programami. Ty umiesz administrować Novellem i
    Unixem oraz używać jakiegoś środowiska (możę środowisk) programistycznego.
    Za to - jak sam piszesz - nie umiesz prawidłowo posłużyć się Wordem i
    poprawnie złożyć pisma. Nie ma takich, co UMIĄ wszystko.

    > Pozdrawiam Usjwo
    > PS. Ostatnio walczyłem z polską klawiaturą ;-).
    Nie wiem po co, ale czy chociaż zwycięsko? ;)

    --
    Pozdrawiam
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1