PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy był ktoś (lub jest) agentem ubezpieczeniowym ?? › Re: czy był ktoś (lub jest) agentem ubezpieczeniowym ??
    From: "Toma'" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy był ktoś (lub jest) agentem ubezpieczeniowym ??
    Date: Tue, 21 Jan 2003 12:06:23 +0000 (UTC)

    x <p...@o...pl> napisał(a):

    > -----------------Szacunek dla całej grupy :)----------------------
    >
    > + Chodzi mi o prace agenta ubezpieczeniowego, może ktoś ma takie
    > doświadczenie w towarz. "Royal PBK".
    >
    > + Wiem że zarobki zależą od sprzedaży, ale teaoria teorią a praktyka
    > różna......
    >
    > + Czy w praktyce idzie w ogóle z takiej roboty wyżyć od początku, czy może w
    > praktyce początki to wegetacja i środki włanse na utrzymanie są
    > nieodzowne?.....
    >
    > ++ Ile może wydrzeć agent na miesiąc, może ktoś wie jak ta sprawa wygląda w
    > ww. firmie?....

> [...]

    Agent ubezpieczeniowy to piękna sprawa, najlepeij poprzeć to jeszcze
    przykłądem książkowym, np. Frank Bettger... W polskiej rzeczywistości od
    agenta wymaga sie bogatej rodziny albo albo dużego zapleca finansowego.
    Rozpoczęcie działalności to sa koszty, a pierwszy realny zysk będzie dopiero
    po 3-4 miesiącach i to bęą tak małe kwoty, że aż strach. Prosta kalkulacja:
    skłądka roczna klienta 1000 zł. Prowizja agenta +/- 30% (zwyjle mniej) daje
    300zł. A koszty włąsne sa już wtedy 10krotnie większe!!! Poza tym jak
    polisa padnie przed upływwem roku to ubezpieczyciel każe agentowi wracać
    nienależną część prowizji. A jak nigdy nie pracowałeś w zawodzie, to jeszcze
    trzeba dpoliczyć koszty licencji KNUiFE i czas na jej otrzymanie. Zapomnij o
    tym a tym co się dorobili milionów na ubezpieczeniach nie wierz. Oni sie
    dorobili i już tym sie nie zajmują