PracaGrupypl.praca.dyskusjeczas reakcji dzialow HR › Re: czas reakcji dzialow HR - przyklad
    From: "CIA" <n...@e...available>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czas reakcji dzialow HR - przyklad
    Date: Sat, 1 Jun 2002 19:56:41 +0200

    > 1. Dlaczego te firmy zrobily na Tobie najwieksze wrazenie?

    jak na Polskie warunki rekrutacja miala bardzo fachowy przebieg. Co wazne
    stawiany byl na pierwszym miejscu potencjal kandydata a nie sucha wiedza.
    Kazdy kandydat byl indywidulanie przeswietlany przez wyznaczona specjalnie
    do tego osobe /np podczas warsztatow/. symulowane byly sytuacje z zycia
    wziete, zadne pytania dt wiedzy czy doswiadczenia/ to mieli w CV/, moglem
    sie wykazac elastycznoscia i niekonwencjonalnym podejsciem do problemow etc,
    wielce mila atmosfera i brak krawaciarskiego stylu bycia

    > 2. Czy najwieksze wrazenie zrobily dlatego, ze w tych firmach zaszedles
    > najdalej w procesie rekrutacji?

    nie! patrz wyzej

    > 3. Czy najwieksze wrazenie zrobily dlatego, ze poinformowaly Cie o tym
    > jaka decyzje podejly?

    tu bym juz ich tak nie chwalil, poziom przekazywania tzw wiadomosci o
    odmowie nie byl na wymaganym poziomie. Na marginesie, najczesciej i
    najbardziej zenujacym sposobem /z wyjatkiem wymienionych firm/ pozbycia sie
    kandydata jest "Pana kwalifikacje nie spelniaja naszych wymagan" ps: idz sie
    powiesic, moge uogolnic gdyz dostalem naprawde spora ilosc odmow i to od
    bardzo znanych firm

    a teraz dla kontrastu Volkswagen - Wolfsburg, Niemcy

    "Z przykroscia zawiadamiamy, ze po dlugich rozwazaniach i analizie Pana
    kandydatury doszlismy do wniosku, ze nie mozemy zaoferowac Panu stanowiska w
    naszej firmie. Chce podkreslic, ze nie Pana kwalifikacje zawazyly na naszej
    decyzji, ale potrzeby firmy" itd bardzo fachowym jezykiem /angielskim/
    wytlumaczono mi jak bardzo zaluja ze nie moga dac mi pracy... czasem tez
    milo dostac mila odmowe, nie jest to dolujace

    dodam, ze to byla reakcja na moja aplikacje ot tak wyslana do VW, bez
    zadnego zwiazku na oferowane przez nich ogloszenia, czysta chec podjecia
    pracy u nich

    > 4. Czy moglo byc tak, ze poinformowaly Cie o swojej decyzji tylko dlatego,
    > ze zaszedles daleko w procesie rekrutacji?

    TAK, ale nie mam podstaw byc tego pewien na 100%

    > pozdrawiam
    > Greg

    niech szczezna polskie dzialy personalne

    pozdrawiam, pawel