PracaGrupypl.praca.dyskusjechorobowe a urlop › Re: chorobowe a urlop
  • Data: 2009-05-18 19:03:53
    Temat: Re: chorobowe a urlop
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 18 May 2009 20:48:53 +0200, "deeps" <d...@o...pl> wklepał(-a):

    >Umowe zawarta mam na czas okreslony do konca 2010 roku, pracuje od poczatku
    >2008 roku w tej firmie. Wczesniej pracowalem ponad 11 lat w innej firmie z
    >umowa na czas nieokreslony.
    >Planuje zwolnic sie z obecnej firmy, wiec w tym przypadku urlop bedzie mi
    >przyslugiwal za okres przepracowany w tej firmie, a nie za caly rok. Okres
    >wypowiedzenia umowy to dwa tygodnie, gdyby mi nie przyslugiwal urlop za
    >okres chorobowego musialbym jeszcze wrocic do pracy ale chcialbym tego
    >uniknac.

    Chorobowe nie ma tu nic do rzeczy. To nie jest tak, że jak byłeś na zwolnieniu 2
    tyg. to dodatkowo należy ci się 2 tyg. urlopu. Urlopu będziesz miał
    proporcjonalnie do czasu przepracowanego w tej firmie w stosunku do całego roku.

    Jeśli złożysz wypowiedzenie, to nie od ciebie zależy, czy będziesz wysłany na
    urlop, czy też będziesz musiał pracować. Jeśli masz już "zarobione" te
    przynajmniej 10 dni, to możesz co najwyżej dogadać się, że do końca okresu
    wypowiedzenia będziesz na urlopie. Ale firma nie musi się na to zgodzić. Jeśli
    nie - to dostaniesz kasę za niewykorzystany urlop.

    --
    Sławomir Szyszło