PracaGrupypl.praca.dyskusjechałupnictwo czy oszustwo? › Re: chałupnictwo czy oszustwo?
  • Data: 2002-05-30 08:30:00
    Temat: Re: chałupnictwo czy oszustwo?
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mialem takich kontaktow, ale slyszalem,
    > ze bywaj problemy.
    > Zdaje sie, bywaja problemy z odbiorem pracy.
    > Czyli: Ty pobierasz towar, placisz za niego, wykonujesz
    > prace i ... nikt go nie odbiera.
    > Krotko mowiac: jesli chca od Ciebie jakichs pieniedzy,
    > zapomnij o tym - firma ma Ci placic, a nie
    > pobierac pieniadze na dziendobry.

    Tez.. niedokladnie. Nie kwestionuje tego, ze jest tak jak mowisz i wiele
    takich firm pobiera pieniadze i sie zmywa, ale pobierac pieniadze musza
    takze uczciwe firmy!

    Wyobraz sobie, ze zakladasz firme ktora zajmuje sie skladaniem dlugopisow i
    zleca to ludziom na zasadzie chalupniczej. Dajesz ogloszenie w prasie, ze
    szukasz ludzi, zglaszaja sie do Ciebie i.. i co? Wysylasz im bez zadnych
    oplat calosc, polowa z nich nie odsyla Ci niczego, a Ty jestes na bruku?

    Jesli ktos cos udostepnia (dlugopisy do zlozenia, czy cokolwiek innego) to
    musi pobierac za to jakas oplate, bo inaczej to on bylby oszukiwany.

    Oczywiscie wszystko w rozsadnych granicach - jesli ktos za opis dzialalnosci
    zyczy sobie 30 zlotych to wiadomo, ze oszust, ale jesli oferuje skladanie
    dlugopisow i oferuje wyslanie zestawu 100 niezlozonych za 50 zlotych.. To
    juz oszustem byc nie musi. Chociaz moze..

    Ja osobiscie nie wierze w prace chalupnicza. Za duzo oszustow, a poza tym
    cenie swoja prace wyzej. Zamiast szukac takiej niepewnej roboty lepiej wziac
    sie w garsc, doksztalcic i szukac czegos pewnego. Nie nazywalbym jednak
    wszystkich ktorzy oferuja taka prace oszustami tylko dlatego, ze pobieraja
    oplaty za towar z gory.

    pozdrawiam
    Merlin