PracaGrupypl.praca.dyskusjeZmiana etatu na samozatrudnienie - jak przeliczyć? › Re: Zmiana etatu na samozatrudnienie - jak przeliczyć?
  • Data: 2008-04-12 16:11:55
    Temat: Re: Zmiana etatu na samozatrudnienie - jak przeliczyć?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer napisał(a):

    > Jeśli chcesz się "samozatrudnić" u byłego pracodawcy, to ZUS będziesz
    > też płacić normalny, a nie ulgowy.

    > Kwota brutto _pracodawcy_ + vat (o ile dotyczy) to IMHO minimalna opcja.
    > Ty sobie dokładasz kupę roboty, zdejmujesz z pracodawcy odpowiedzialność,
    > urlopy, chorobowe, przenosisz na siebie ryzyko gospodarcze, księgowość
    > i odpowiedzialność za rozliczenia podatkowe. To chyba jest warte tego,
    > by Ci wyświadczył tą "uprzejmość" i dał co najmniej tyle samo ile
    > wydawał na Ciebie do tej pory.

    Rozliczenie powinno uwzględniać:

    - kwotę brutto brutto pracodawcy (czyli również jego część składek ZUS),
    - dodatkowo około 20% wynagrodzenia jako ekwiwalent za urlop
    - na oko 15% wynagrodzenia jako cena nieposiadania przez "pracownika"
    ubezpieczenia chorobowego
    - 200zł na księgową (nawet jak nie będziesz z tego korzystał, to jednak
    swój czas poświęcisz)
    - i może jeszcze 10% "za fatygę" i za umożliwienie bardzo korzystnego
    dla "pracodawcy" rozliczania się (brak okresu wypowiedzenia, odwołań do
    sądu pracy itp.)

    Zakładając, że z pensji 2500zł brutto kwota "brutto brutto" wynosi
    2965zł, to po dodaniu powyższych dodatków kwota na fakturze za miesiąc
    pracy (bez nadgodzin) wyniesie 4499,25zł. Plus VAT, oczywiście.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz