PracaGrupypl.praca.dyskusjeZgłoszenie stowarzyszenia zwykłego › Re: Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego
  • Data: 2007-10-21 09:44:31
    Temat: Re: Zgłoszenie stowarzyszenia zwykłego
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Any User wrote:

    > Szukałem na Googlu i znalazłem przede wszystkim materiały dot.
    > stowarzyszeń rejestrowanych (podany link prowadzi do strony omawiającej
    > również stowarzyszenia rejestrowane, czyli taką znacznie większą formę)
    > - na temat zwykłych powtarza się jedynie kilka szablonowych formułek
    >
    > Poza tym, nawet w odniesieniu do stowarzyszeń rejestrowanych, nie
    > znalazłem żadnych opisów *praktycznych* doświadczeń osób, które takie
    > coś rejestrowały.

    Procedura rejestracji jest dosc prosta i nie sadze, zeby ktos uznal to
    za dostatecznie znaczaca rzecz, zeby w szczegolach opisywac to na Necie.

    Pomogloby, gdybys napisal, jakie stowarzyszenie chcesz rejestrowac i w
    jakim celu. Chcesz miec fajna wizytowke prezesa stowarzyszenia do
    wywierania wrazenia na ludziach czy chcesz realnie prowadzic jakas
    dzialalnosc? Stowarzyszenia zwykle sa dosc ograniczone i jesli chcesz
    prowadzic dzialalnosc na serio, to sie przyjrzyj stowarzyszeniom
    rejestrowanym. 15 osob zebrac latwo, nie musza byc potem aktywne.

    Po cichu podejrzewam, ze chodzi o wizytowke. Stowarzyszenie zwykłe musi
    zadeklarowac kogos jako przedstawiciela stowarzyszenia i to jest osoba,
    ktora sie kontaktuje w sprawach oficjalnych z wladzami pod ta nazwa, ale
    poza tym regulamin moze zawierac dowolna strukture organizacyjna i
    ponazywac rozne funkcje tak jak chce, stowarzyszenia zwykle majace
    "prezesow" masz na przyklad na tej stronie:
    http://powiat.srem.bip.net.pl/?p=print&t=a&id=42

    Ja nie zakladalam, ale na studiach kumple zalozyli stowarzyszenie o
    dlugiej i powaznie brzmiacej nazwie, ktora po sprawdzeniu w slowniku
    wyrazow obcych okazywala sie czyms dosc jajcarskim i w regulaminie
    okreslili sobie funkcje i nazwy, przy ktorych masoneria wysiada i nie
    mieli z tym problemu, bo wladze maja tylko sprawdzic, czy statut i inne
    szczegoly nie sa sprzeczne z prawem, a nieszkodliwe robienie sobie jaj
    nie jest sprzeczne z prawem. (BTW, jesli chcesz szpanowac wizytowka, to
    sama rejestracja stowarzyszenia to najmniejszy problem).

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl