PracaGrupypl.praca.dyskusjeŻeby się młodzieży z branży IT w dupach nie poprzewracało... › Re: Żeby się młodzieży z branży IT w dupach nie poprzewracało...
  • Data: 2006-09-22 16:34:52
    Temat: Re: Żeby się młodzieży z branży IT w dupach nie poprzewracało...
    Od: "Any User" <a...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wydaje mi się. Nie jest problemem pozbycie się starego. Problemem jest
    > wdrażanie nowego. A wdrażanie nowego oznacza:
    > - spowolnienie pracy
    > - konieczność poświęcenia nowemu nieprzeciętnie dużo energii, by pokazać
    > mu
    > metodologię stosowaną w firmie
    > - konieczność znacznie większej weryfikacji pracy nowego
    >
    > I przed tym nie uciekniesz. Nawet na inżynierii programowania uczą, że
    > każdy
    > nowy, dodatkowy programista w już trwającym projekcie spowoduje
    > _spowolnienie_
> [...]

    Toteż napisałem, że występuje w takich przypadkach duża redundancja
    obowiązków...

    Na inżynierii oprogramowania _nie_ uczą jednak, że czasami cele kierownika
    projektu _nie_ pokrywają się z celami firmy jako całości, ale zmierzają do
    uformowania sobie (oraz podwładnym i czasem równoległym) miejsca pracy w ten
    sposób, aby zamaskować swoje "niedostatki" (w wykształceniu, sposobie
    pojmowania, umiejętnościach, predyspozycjach, szybkości myślenia itp.),
    nawet kosztem utraty zysków przez firmę.

    Podobnie _nie_ uczą tego na finansach. A gdy celowo zacząłem na wykładzie
    podpuszczać wykładowcę i dałem mu kilka konkretnych i przetestowanych
    przykładów, oraz zadałem mu pytania, na które sam znalazłem odpowiedzi już
    dawno, to nawet nie miał pojęcia, jak odpowiedzieć. _Doktor_ czegośtam
    finansowego (nie pamiętam dokładnie).