PracaGrupypl.praca.dyskusjeZbieranie truskawek › Re: Zbieranie truskawek
  • Data: 2006-06-20 11:22:09
    Temat: Re: Zbieranie truskawek
    Od: "loopa" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    --Użytkownik "Elminster" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1150800779.642751.67020@p79g2000cwp.googlegroup
    s.com...
    Chcę jechać na 2 miesiące do Danii na zbieranie truskawek.
    Chciałbym wiedzieć, czy ktoś zbierał już może truskawki? Mam
    kilka pytań do takich osób:

    1. Ile kilogramów na godzinę przeciętnie zbieraliście?
    2. O czym warto pomyśleć i co wziąć przed takim wyjazdem
    (ochraniacze na kolana?)?
    3. Jak było? Bardzo ciężko, czy idzie się przyzwyczaić po kilku
    dniach?

    Będę wdzięczny za każdą odpowiedź

    Pozdrawiam
    Elminst

    Od razu powiem - daj sobie spokój szkoda kręgosłupa.
    Ja to zaliczyłem nawet parokrotnie ale wtedymłody byłem :)
    miałem jakieś 15-16lat. Wiec traktowałem to bardziej jak sposób na wakacje.

    Ciężka niewolnicza praca. A pieniądze niewielkie. Podobne można zarobić w
    Polsce mniejszym wysiłkiem.
    Gorsze od truskawek jest chyba tylko zbieranie ogórków na samolocie :) Wiem
    co mowie:)

    odpowiem na Twoje pytania wybór i tak należy do Ciebie.

    ad1. zbierałem ok 5-6kg/h czyli 1,5 koszyka
    ad2. jakiś sztormiak razem ze spodniami, gumowce, nakrycia głowy ( ja nie
    umiałem w rękawiczkach pracować ale jak umiesz to rękawiczki.
    ad3. Szkoda kręgosłupa, ciężko , nie można się przyzwyczaić do zimnej rosy o
    4:30rano, skwaru albo deszczu,

    Ogólnie padaka i odradzam. Ja już nigdy nigdzie nie pojadę do żadnej pracy w
    polu :)
    i za żadne pieniądze

    pozdrawiam i odradzam
    Łukasz