PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie - pare pytan › Re: Umowa zlecenie - pare pytan
  • Data: 2009-04-17 12:47:31
    Temat: Re: Umowa zlecenie - pare pytan
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:gs9pr8$gvq$1@news.onet.pl...

    > To ja mam za Ciebie ustawy wertować?

    Nie, ale jeśli coś uparcie twierdzisz, to podaj uzasadnienie.

    > Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych
    > z dnia 13 października 1998
    > art. 6
    > 1. Obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym podlegają, z
    > zastrzeżeniem art. 8 i 9, osoby fizyczne, które na obszarze
    > Rzeczypospolitej Polskiej są:
    > 4) osobami wykonującymi pracę na podstawie umowy agencyjnej lub umowy
    > zlecenia

    Mowa tu jedynie o obowiązkowych u. emerytalnych i rentowych.
    A gdzie obowiązek u. wypadkowych i chorobowych?
    Które w umowie o pracę de facto są obowiązkowe.

    > Brak społecznego przy wynagrodzeniu chorobowym. Brak społecznego i
    > zdrowotnego przy zasiłku chorobowym.

    Ale zasiłek chorobowy i wynagrodzenie chorobowe to nie wynagrodzenie
    wynikające wprost z umowy o pracę, więc nie o takie wyjątki mi chodziło.
    Mniejsza jednak o to, bo nie o tym rozmawiamy, a pytałem z ciekawości.