PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o prace czy dzialalnosc gospodarcza? › Re: Umowa o prace czy dzialalnosc gospodarcza?
  • Data: 2007-11-28 19:20:24
    Temat: Re: Umowa o prace czy dzialalnosc gospodarcza?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomosci news:vbuok35dur73p1fvoolfg5qr9v07vp6sga@4ax.com z/svc
    <z/svc@> pisze:

    > Użyłem skrótu myolowego.
    Taaa, tak sie ostatnio wszyscy usiluja tlumaczac jak walna bzdeta...
    Moda taka - mysli im sie skracaja i to bez opamietania... ;)

    > Generalnie chodzi o to, że mam ofertę od
    > potencjalnego pracodawcy i sprawa została postawiona tak:
    > - umowa o pracę, ale mniejsza kasa,
    > - współpraca poprzez moją działalnooć gospodarczą, za to kasa większa.
    10-15% i to jeszcze brutto nie wyglada zbyt kuszaco wobec wad, które inni
    juz skrzetnie wskazali.
    Od siebie dodam, ze skoro charakter tej pracy kwalifikuje ja do wykonywania
    w okolicznosciach istnienia stosunku pracy (czyli w warunkach wymienionych w
    art. 22 §1 KP) to wykonywanie jej w warunkach umowy z osoba fizyczna
    prowadzacadzialalnosc gospodarcza da ci byc moze w razie czego mozliwosc
    dochodzenia w przyszlosci ustalenia na drodze prawnej istnienia faktycznego
    stosunku pracy oraz dochodzenia z tego tytulu wszelkich roszczen.
    Jesli sie zdecydujesz na dzialalnosc radze bardzo dokladnie czytac warunki
    umowy _przed_ podpisaniem, bo moze sie okazac, ze masz pare groszy wiecej
    ale nadal masz szefa, godziny pracy itd., nie masz natomiast urlopu,
    chorobowego, okresu wypowiedzenia itp.

    --
    Jotte