PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę a zlecenie › Re: Umowa o pracę a zlecenie
  • Data: 2003-12-02 11:00:30
    Temat: Re: Umowa o pracę a zlecenie
    Od: "Kamil" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ech, i na co mi się kształcić, no nic.
    > A może jeszcze takie pytanie, może troche głupie, ale jak by ktoś mnie
    > oświecił. Czyli skoro mam za sobą studia, oraz umowe zlecenie. To mój
    > zleceniodawca, jak również ja powinniśmy odprowadzić ZUS. Gdzie ja mam to
    > wysłać, ile i jak ? I co jeśli zleceniodawca nie wie, że musi za mnie ZUS
    > opłacić, będzie miał kłopoty ?

    Jesli nie wie, to trzeba mu przypomniec. Nie znam przepisow placowych, wiec
    nie powiem Ci dokladnie jak to wyglada procentowo (ile dokladnie na ZUS i
    inne fundusze placisz ty, ile pracodawca). Pamietaj, ze muszisz oprocz ZUSu
    odprowadzic chorobowe, bo w innym przypadku nie bedziesz objety "bezplatnym"
    lecznictwem panstwowym [moze to i lepiej dla Twojego zdrowia ;-) ]. Na
    pewno znajdziesz cos o tym na www.infor.pl
    a same kalkulatory wynagrodzen i skladek sa tez w serwisach dotyczacych
    pracy np w na onecie.