PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozpoczecie dzialalnosci. › Re: Rozpoczecie dzialalnosci.
    From: Freeman <c...@e...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozpoczecie dzialalnosci.
    Date: Tue, 05 Mar 2002 01:45:37 GMT

    TRANSMISZYN START
    Juzer: Tristan Alder [s...@p...onet.pl]
    Mesydż AjDi: <4...@4...com>
    Mezydżys body kłuełtejszyns:

    >A) wpis do ewidencji w Urzędzie Gminy -- ok.140zł (ustala Rada Gminy)
    >czas trwania: ok. 14 dni. Jak użyjesz literki Q, to może nawet
    >miesiąc.

    Q? Dlaczego Q???

    >B) REGON -- za darmo. Czas trwania około 7-14 dni.

    Nie wiem, ja dostałem "od ręki"... ale może w większych miastach są
    lagi...

    >C) Urząd Skarbowy. Opłata (podatek) za wkład w firmę

    oops, widocznie coś przeoczyłem po drodze... ;)

    >oraz za
    >rejestrację VAT

    Około 150 zeta...

    Dodam tylko, że na początku pieczątka, potem konto w banku. Do tego
    rób kopie WSZYSTKICH dokumentów, które otrzymujesz, najlepiej tak po 3
    sztuki - a nuż scyzoryk będą Ci potrzebne... Załatw sobie tanie biuro
    rachunkowe, chyba że sam chcesz się bawić w druczki ZUSu, i inne
    pierdoły. Jeśli chcesz wynajmować lokal, to po wpis do ewid. musisz
    iść z podpisaną umową najmu (dzierżawy) itp. Jeśli masz zamiar
    prowadzić DG w domu, a mieszkasz u rodziców, to będzie potrzebna umowa
    użyczenia (?) części mieszkania na DG, ale nie polecam tej formy
    (upierdliwe obliczanie kosztów). Przybywaj zawsze PRZED terminem do
    swojeg biura rach. podpisać papierki (dekl. VAT + ZUS).
    Co jeszcze... jedz, śpij, sraj, bzykaj... a wszystko to z myślą o
    zarobieniu przynajmniej na koszty. Fakt, branża IT jest dość dochodowa
    (ja zacząłem bawić się w poligrafię i popłynałem z falami Dunaju), i
    życzę Ci jak najlepiej, ale drugi raz zabierałbym się za taki interes
    TYLKO z pokaźnym portfelem, aby przez pierwsze kilka miesięcy nie
    martwić się choćby o ZUS.
    Powodzenia...