PracaGrupypl.praca.dyskusjeRóżnice: koordynator vs kierownik vs specjalista › Re: Różnice: koordynator vs kierownik vs specjalista
  • Data: 2008-07-24 19:13:12
    Temat: Re: Różnice: koordynator vs kierownik vs specjalista
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g68djd$c2s$1@nemesis.news.neostrada.pl Jackare
    <j...@p...pl> pisze:

    > Ale dlaczego nie ma partnerstwa ? Nie każdy nadaje się do bycia
    > przełożonym i nie każdy nadaje się do bycia podwładnym. Hierarchiczna
    > struktura nie jest przeszkodą w partnerskim układzie.
    Przecież napisałem dlaczego. Przeszkodą jest zależność służbowa i konflikt
    interesów (czasowo mogący się nie manifestować).

    > Przedsiębiorstwo realizuje jakieś cele za pomocą swoich zasobów, w
    > szczególności zasobów ludzkich.
    > Jeżeli wszyscy członkowie załogi są świadomi tych celów, to są świadomi
    > tego że jadą na jednym wózku a sukces przedsiębiorstwa będzie sukcesem
    > zbiorowym wypracowanym w oparciu o partnerstwo.
    Co ty opowiadasz?? Jakbym był na jakimś nonsensownym szkoleniu, słowo daję.
    To partnerstwo wygląda tak, że jeden "partner" ma obowiązek wykonywać
    polecenia drugiego "partnera".
    To partnerstwo wygląda tak, że przy cięciu kosztów leci na bruk np. 2000
    "partnetrów".

> [...]
    > przedsiębiorstwa i być zainteresowanym tylko i wyłącznie zarabianiem
    > pieniędzy w zamian za wykonywanie swej pracy, polegającej np na
    > przenoszeniu dokumentów z miejsca A do miejsca B.
    > Nie znając celu nigdy nie będzie miał punktu odniesienia do oceny swej
    > pracy pod kątem jej przydatności i wartości dla przedsiębiorstwa. Jeżeli
    > przenoszone dokumenty lub sam proces ich przenoszenia przestanie być
    > przydatny - nieprzydatny również stanie się pracownik. Dojdzie do
    > konfliktu interesów i antagonizmów pomiędzy pracownikiem a pracodawcą.
    Zaraz, zaraz - mieli być partnerzy.

    > Teoretycznie wystaczy znać cel swej pracy w przedsiębiorstwie i cele
    > przedsiębiorstwa aby umieć reagować na zachodzące zmiany i na
    > partnerskich zasadach budować relacje z pracodawcą, chyba że pracownik
    > całe życie chce tylko i wyłącznie przenosić te dokumenty niezależnie od
    > zmian w otoczeniu, ale wtedy to problem tylko pracownika i braku
    > umiejętności przystosowania się. Przystosowani żyją dłużej.
    Przystosowaniem to nazywasz..., no cóż...
    Ciekawe to partnerstwo, w którym jeden "partner" musi się "dostosować" do
    drugiego "partnera" aby ten mu nie pokazał gdzie ma to partnerstwo.

    Wszystko co napisałeś jest znakomitym dowodem na to, że mam rację.

    --
    Jotte