PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa/praktyki/strój › Re: Rozmowa/praktyki/strój
  • Data: 2006-05-10 10:56:53
    Temat: Re: Rozmowa/praktyki/strój
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 09 May 2006 14:56:17 +0100, Jaz wrote:

    >Witam. Mam rozmowę kwalifikacyjną w sprawie praktyk studenckich. Wypada
    >nie iść w garniturze? Firma dosyć poważna, branża IT. Tak się złożyło,
    >że nie mam garnituru przy sobie i nie wiem czy teraz mam za nim latać,
    >pozyczać. Jak Was się wydaje?

    W garniturze - piszesz że jest to poważna firma, dlatego prawdopodobne
    jest że ma wypracowaną własną "kulturę firmy". Jeśli chodzi o strój,
    to często w poważnych firmach obowiązuje zasada że w kontaktach
    zewnętrznych należy wyglądać i zachowywać się profesjonalnie, mimo że
    normalnie ludzie ganiają w klapkach/kapciach i podkoszulkach, a do
    pracy przyjeżdżają rowerem.
    Jeżeli założysz garnitur, to będziesz wyglądał starzej (podświadomie:
    starszy=bardziej doświadczony), poważniej i profesjonalniej - ogólnie
    dzięki ładnemu "opakowaniu" masz szansę osiągnąć lepszy efekt w
    negocjacjach.
    Możliwe, że będziesz miał styczność z osobą gorzej ubraną niż Ty. W
    takim wypadku oznaczać to może, że człek będzie miał gdzieś jak jesteś
    ubrany, a będą interesowały go jedynie Twoje kwalifikacje, więc też
    się nic nie stanie. Jeżeli natomiast rozmówca będzie skrępowany, to
    możesz to umiejętnie wykorzystać przejmując incjatywę i samemu
    odpowiednio pokierować rozmową.
    Garnitur oznacza również, że w razie czego nie będzie problemu z
    wysłaniem Cię do klienta i nie będziesz straszył ludzi ;-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse