PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca na okres okreslony - bez możliwości wypowiedzenia › Re: Praca na okres okreslony - bez możliwości wypowiedzenia
  • Data: 2006-05-10 21:08:41
    Temat: Re: Praca na okres okreslony - bez możliwości wypowiedzenia
    Od: "Jayin" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian C." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:e3tjbc$jkp$1@achot.icm.edu.pl...
> [...]

    Z tego co wiem, to w przypadku umowy na czas określony, aby można było
    zastosować okres wypowiedzenia i "zerwać"umowę - musi być w umowie o pracę
    na czas określony wyraźnie zapisany taki punkt - o możliwości jej
    wypowiedzenia - wóczas w każdej chwili (z zastosowaniem obowiązkowego czasu
    wypowiedzenia) możetaką umowęwypowiedziećzarówno pracownik jak i pracodawca.
    Zaś w przypadku braku takiego zapisu - wypowiedzenie nie jest możliwe. Ani
    ze strony pracownika, ani ze strony pracodawcy.

    Możliwe jest natomiast zerwanie takiej umowy w każdej chwili, czyli po
    prostu nie przychodzisz do pracy "BO NIE":-) Niewolnictwa w Polsce jeszcze
    nie ma, więc nikt na siłę cię nie zawlecze z powrotem do roboty. Niestety
    wtedy trzeba sięliczyć z konsekwencjami prawnymi - czyli pewnie jakimiś
    grzywnami wynikającymi z zapisów dot. "porzucenia pracy" - czy coś
    podobnego. Dokładnie nie orientuję się jakie to sąkary/grzywny/odszkodowania
    dla pracodawcy, ale pewnie ktoś będzie tutaj bardziej zorientowany ;-)

    Możliwe jest też w przypadku braku zapisu o możliwosci wypowiedzenia (w
    umowie na czas określony) - rozwiązanie umowy za porozumieniem stron.
    Wszystko wtedy zalezy od dobrej woli pracodawcy (lub pracownika).

    pozdr.

    J.

    --
    Joanna Bobrowska / Jayin
    *Yossarian zaklął i położył się spać. Rano wstał i znowu zachciało mu się