PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca na okres okreslony - bez możliwości wypowiedzenia › Re: Praca na okres okreslony - bez możliwości wypowiedzenia
  • Data: 2006-05-11 16:21:21
    Temat: Re: Praca na okres okreslony - bez możliwości wypowiedzenia
    Od: "Novice Rider" <nie_mam@nie_podam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule news:e3tkoi$1dr$1@news.onet.pl grupowicz Jayin napisał:

    Temat postu był poprawny, literówka była w treści. Chodzi o czas określony. Nota
    bene już niemal mija.
    Pytanie bardziej z ciekawości.

    > Z tego co wiem, to w przypadku umowy na czas określony, aby można było
    > zastosować okres wypowiedzenia i "zerwać"umowę - musi być w umowie o pracę
    > na czas określony wyraźnie zapisany taki punkt - o możliwości jej
    > wypowiedzenia - wóczas w każdej chwili (z zastosowaniem obowiązkowego
    > czasu wypowiedzenia) możetaką umowęwypowiedziećzarówno pracownik jak i
    > pracodawca. Zaś w przypadku braku takiego zapisu - wypowiedzenie nie jest
    > możliwe. Ani ze strony pracownika, ani ze strony pracodawcy.

    Rozumiem, czyli pracodawca zamieścił tę informację dla porządku, zamiast
    domyślnie ten zapis ominąć, a wychodzi na to samo.

    > Możliwe jest natomiast zerwanie takiej umowy w każdej chwili, czyli po
    > prostu nie przychodzisz do pracy "BO NIE":-) Niewolnictwa w Polsce jeszcze
    > nie ma, więc nikt na siłę cię nie zawlecze z powrotem do roboty. Niestety
    > wtedy trzeba sięliczyć z konsekwencjami prawnymi - czyli pewnie jakimiś
    > grzywnami wynikającymi z zapisów dot. "porzucenia pracy" - czy coś
    > podobnego. Dokładnie nie orientuję się jakie to
    > sąkary/grzywny/odszkodowania dla pracodawcy, ale pewnie ktoś będzie tutaj
    > bardziej zorientowany ;-)

    Jasne,
    chodziło mi bardziej czy w takim wypadku otrzymuje się świadectwo pracy z
    adnotacją.

    > Możliwe jest też w przypadku braku zapisu o możliwosci wypowiedzenia (w
    > umowie na czas określony) - rozwiązanie umowy za porozumieniem stron.
    > Wszystko wtedy zalezy od dobrej woli pracodawcy (lub pracownika).

    Ok dzięki!

    Novice Rider