PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca na etat, student › Re: Praca na etat, student
  • Data: 2005-11-03 17:40:54
    Temat: Re: Praca na etat, student
    Od: Grzesiek <...@...cc> szukaj wiadomości tego autora

    DooMiniK wrote:

    > Jak jesteś studentem, do tego nie masz 26lat i pracujesz na
    > umowę-zlecenie to
    > może pracodawca nie płacić zusu - ale Ty pracujesz na etat...
    > W sumie pracodawca może Ci dać jeszcze umowę zlecenie :>

    Przyszedł mi jeszcze taki pomysł do głowy, nie jestem przekonany czy
    wart realizacji, ale czy jest możliwe coś takiego:
    1. pracodawca płaci brutto, aktualnie odprowadzając ZUS
    2. jeśli założę własną działalność, korzystając z ulgi, to mogę opłacać
    zus ze swojej działalności (czyli mniejszy o kilkaset zl), tudzież inne
    składki ? Od pracodawcy pobierając kwotę nie pomniejszoną o zus ?

    pytanie przy okazji:
    czy jeśli zatrudnię się na umowę zlecenie w innej firmie, to muszę
    zgłaszać ten fakt aktualnemu pracodawcy (u którego jest umowa na stałe?)

    pozdrawiam,

    Grzesiek