PracaGrupypl.praca.dyskusjePolska widziana oczyma poety › Re: Polska widziana oczyma poety
  • Data: 2003-11-21 16:42:12
    Temat: Re: Polska widziana oczyma poety
    Od: " leszek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Greg <o...@o...pl> napisał(a):

    > Wtam,
    >
    > Tak sobie wlasnie czytam Andrzeja Burse i natknalem sie na wiersz, ktory
    > pewnie spodoba sie niektorym z czytajacych grupe ;-)
    >

    > Modlitwa dziekczynna z wymowka
    >

    > Nie uczyniłeś mnie ślepym
    > Dzięki Ci za to Panie
    >
    > Nie uczyniłeś mnie garbatym
    > Dzięki Ci za to Panie
    >
    > Nie uczyniłeś mnie dziecięciem alkoholika
    > Dzięki Ci za to Panie
    >
    > Nie uczyniłeś mnie wodogłowcem
    > Dzięki Ci za to Panie
    >
    > Nie uczyniłeś mnie jąkałą kuternogą karłem epileptykiem hermafrodytą koniem
> [...]

    Może jestem cham i prostak, ale jakoś nie dociera do mnie głębia tego
    wiersza. W niczym mi nie przeszkadzają ślepi i garbaci. Wodogłowcy też mają
    prawo do zycia. Co do alkoholizmu i jego skutków dla rodziny (a zwłaszcza
    dla dzieci), to za dużo sie napatrzyłem na takie rzeczy, żebym robił sobie z
    tego jaja. Akurat nie rozumiem, dlaczego alkoholizm rodziców ma powodować,
    że dziecko trzeba wytykać palcami.

    Zawsze myślałem, że ciemnota i zacofanie - a tym jest właśnie naśmiewanie
    się z cudzego nieszczęścia - to na przeszłość. Widzę, że myliłem się i nawet
    komputery nic tu nie pomagają.

    Co Polaków i polskości - jakoś wielu ludzi poświęciło swoje zycie w tej
    sprawie.

    Ale dla chama to wszystko są jaja, cham ze wszystkiego się będzie śmiał.