PracaGrupypl.praca.dyskusjePo co p.p.o. jest moderowana ??? › Re: Po co p.p.o. jest moderowana ???
  • Data: 2004-06-30 18:19:54
    Temat: Re: Po co p.p.o. jest moderowana ???
    Od: Nahia <n...@...portal.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PiotrG [Wed, 30 Jun 2004 19:18:46 +0200]:

    > Nie zmienia to jednak faktu, iz moim zdaniem zasady
    > moderowania sa jednak zbyt restrykcyjne.

    Wiesz, to nie sa zasady tylko ppo ale calego usenetu. Jest
    cala masa roznych czytnikow, jak chcesz to przejrzyj sobie
    liste na http://czytniki.zamiast.net/rozne/porownanie.html
    i kazdy z nich ma jakiestam swoje domyslne ustawienia. Bez
    okreslenia standardow wysylanych postow, spora czesc ludzi
    nie moglaby odczytac postow tych ktorzy maja inne czytniki
    albo mialaby z tym duzy problem.

    Stad ta pozorna uciazliwosc. Pozorna, bo na prawde latwiej
    jest dostosowac swoj czytnik do standardu, niz gdyby kazdy
    uzytkownik mial dostosowywac sie do poszczegolnych postow.
    Kazda spolecznosc ma jakies zasady postepowania. Tutaj sa
    one nazywane netykieta i okreslaja miedzy innymi standard
    kodowania -- takze to ze pisze sie pod cytatem, wycina sie
    zbedne fragmenty cytatow czy sygnaturki, itp.

    Dlaczego glownie z ppo jest problem? Bo taka jest specyfika
    tej grupy ze pisza tam czesto ludzie ktorzy poza tym wcale
    lub niemal wcale z usenetu nie korzystaja. Nikt im wiec nie
    zwrocil wczesniej uwagi na bledne ustawienia, robi to dopiero
    moderator -- no i na nim sie skupia ich niezadowolenie... Ci
    ktorzy w usenecie sa nieco dluzej sa po prostu przyzwyczajeni
    do ustawiania swoich czytnikow i dla nich problemem to nie
    jest. Chociaz kazdemu czasem sie zdarzy ;)

    Ot i cala filozofia -- nie ma to jak widzisz nic wspolnego
    z checia utrudniania komus zycia. Wprost przeciwnie. Nie ma
    tez pokazac "kto tu rzadzi". Usenet to ludzie, wypada wiec
    poswiecic ta minute na poprawienie ustawien skoro mocno im
    to ulatwi czytnie, prawda? Idac na wesele ubiera sie zwykle
    bardzo porzadnie i elegancko -- bo okazuje sie tym szacunek
    zebranym -- nawet jesli nie lubi sie takich ubran.

    Nie wiem skad taka niechec do okazywania szacunku akurat tu,
    na newsach -- ale to juz nie do Ciebie akurat tylko ogolnie
    do wszystkich majacych wylacznie pretensje "bo oni chca"...

    > PiotrG

    pzdr. Nahia

    --
    www.nahia.wwt.pl