PracaGrupypl.praca.dyskusjePo co kumo kiepska praca??? › Re: Po co kumo kiepska praca???
  • Data: 2005-12-10 04:20:20
    Temat: Re: Po co kumo kiepska praca???
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeszcze jedno: jak zrobić, żeby odkłożyć osłonę finansową z poborów netto
    > rzędu 900÷1000 zł mając np. trzy- czterosobową rodzinę ze współmałżonkiem
    > na zasiłku?
    Wiem że jest trudno. ba, sam mam często kłopoty z kasą.
    Ale przy tym właśnie pytaniu przypomina mi się scenka z "lalki", jak to
    ignaś przyjął subiekta do swojego sklepu i ten w ciagu jakiegos bardzo
    krótkiego czasu drugi raz poprosił o pożyczkę akonto wypłaty. Odpowiedź
    była zdecydowana - jak nie umiesz oszczędzać przy małych pieniądzach, to co
    dopiero mówić o duzych? i chłopaka zwolnił.
    Mam kumpelę, która często lubi sobie zyć "akonto przyszłości" . i np. jak
    juz ma podpisana umowę z pracodawcą, przepracuje 2 dni i juz pozycza (jest
    na tyle cwana że nie od pracodawcy tylko od rodziny, znajomych) z motywacją
    że "za miesiąc ci oddam". i nowy miesiąc się zaczyna od nowego zera,
    zamiast coś zaoszczedzać.

    Ja postaw nie oceniam. tylko ci przedstawiam jak to wygląda i zostawiam
    wolne pole do wybou jak sobie z kłopotem poradzić - a sprowadza się to do
    tego że jak nie zaoszczędzisz teraz to za chwilę możeszznowu nic nie mieć.
    zarabiasz mało - mało mozesz wydawać. i mało mozesz zaoszczędzić. ale
    zaoszczędzić musisz. 50 zł miesięcznie po roku daje 600 zł. itd ip, każdy
    musi sobie odpowiedzieć jak na siebie zapracować.

    > Czy ci, którym ta sztuka się nie udała mają prawo żyć, czy nie?

    nie, mają znaleźć sami dla siebie sposoby na zarobienie. jak nie będą
    liczyć na siebie tylko że "ktoś im da" to niech znajdą odpowiedź dlaczego
    inni mają mu dać. w imię czego? życie to nie je bajka
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---