PracaGrupypl.praca.dyskusjePo co kumo kiepska praca??? › Re: Po co kumo kiepska praca???
  • Data: 2005-12-10 19:39:19
    Temat: Re: Po co kumo kiepska praca???
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ja tak.
    po co? pytanie z gatunku "retoryczne"

    > Czym jest postawa i w czym się manifestuje? W słowach? Mniejsza
    > o nie, to dobre np. na newsach i tu to robimy.
    truizm?

    > Ale przecież postawa to przede wszystkim czyny, czyli postępowanie. I to
    > oceniam jak najbardziej.
    ponawiam (retoryczne, bo mnie nie obchodzi odpowiedź na nie) pytanie - po
    co?
    albo inaczej, jezeli dotyczy mnie to musze ocenić, jeśli dotyczy innych, to
    ocenę mam w nosie bo to ich sprawa nie moja. ale nie chcę wogóle tego
    rozwijać bo na prawde mam ten temat gdzieś

    > ???
    zdefiniuj "prawo życia". Ja w dalszej czesci zdania odpowiedziałem co uwazam
    za słuszne żeby sami sobie to "prawo do zycia" dali

    > W tak trywialnym ujęciu to mamy dżunglę
    prawo jest i ma być po to żeby w ramy zostało ujęte "jak mogę być wolny żeby
    innych nie krzywdzić" (chociazby przepisy drogowe)

    > A my nie żyjemy w dżungli tylko w państwie.
    i dlatego powinniśmy madrze wybierac swoich przedstawicieli, żeby nie było
    prawa dżungli
    > I ono ma swoje struktury utrzymywane notabene z haraczu/daniny
    > zbieranego od ludzi zdobywających (określenie nieprzypadkowe) środki
    > utrzymania.
    wiem coś o tym. w wielu przypadkach mi sie bardziej opłaca dieło niż umowa o
    pracę. głównie ze względu na kasę

    > Zgodnie z elementarnym poczuciem sprawiedliwości to rodzi
    > zobowiązania. Powinny być one realizowane szczególnie w postaci stworzenia
    > warunków do uzyskania możliwości zdobycia środków utrzymania.
    dokładnie o to chodzi. płacąc na państwo (obojętnie w jakich formie
    podatków, akcyz, czy inaczej nazwanych "danin") powinniśmy wspierać
    bezpieczeństwo (policja, wojsko, drogi itp), szkolnictwo (obowiązkowe w
    zakresie podstawowym i średnim oraz wspierającym uzdolnionych w każdym
    zakresie. Wspierającym przedsiębiorczość, a w tym tworzącym takie prawo
    które pozwala istnieć wszystkim podmiotom gospodarczym
    > Inaczej jest tak: pracujesz - dawaj, nie pracujesz - spier**** i zdychaj.
    > Co im da?
    zaczynam się gubić. To wg. ciebie państwo ma pomagać rozdając kasę
    "bezrobotnym" czy nie? ja bronię tezy, że jeżeli ma dawać to na pewno nie
    kasę. Umiejętność poruszania się po rynku pracy (szkolenie pt. "szukaj w
    sobie i na zewnątrz co umiesz a czego musisz się nauczyć, jak wyszukiwać
    pracodawców " )jakiś tani kredyt na przekwalifikowanie się (np potrzebuję
    jakieś uprawnienie zeby wykonywac swoją wymarzoną pracę - biorę kredyt i w
    jakiś rozsądnym czasie, np. pół roku muszę zwrócić)

    > Pytam ponownie: co im mają dać?
    a ja powtarzam, to u ciebie wyczuwam nutę "państwo jest od tego żeby
    rozdawać"

    > Niemniej jeśli tak chcesz to ująć, to odpowiedź jest bardzo prosta:
    > dlatego, żeby mogli oni przeżyć.
    Żeby ktokolwiek mógł przeżyć, potrzebuje jedzenia, mieszkania itp. Zeby to
    mieć musi zarobić. Żeby zarobić musi wykonywać czynności za które ktoś inny
    zapłaci. I jeżeli tu się dopatrujesz roli państwa, to (jak napisałem wyżej)
    jeżeli dana osoba nie wie jak to zrobic trzeba ją przeszkolić. Jak dasz mi
    wędkę i pokazesz jak się łowi to jest większe prawdopodobieństwo że złowię
    więcej niż tę jedna rybę co mi dajesz, prawda ?

    > Nie przewiduję, aby zbyt wielu
    > uczestników dyskusji na tej grupie zrozumiało co mam naprawdę na myśli,
    > ale trudno - przeżyję to łatwo, po prostu takie mam zdanie.
    Staram się. Z tym że nie rozumiem postawy roszczeniowej - daj mi bo ja muszę
    mieć.

    > Se pomyśl.
    to se napisaleś.
    W imię czego ma rozdawać kasę?