PracaGrupypl.praca.dyskusjePo co kumo kiepska praca??? › Re: Po co kumo kiepska praca???
  • Data: 2005-12-10 16:47:42
    Temat: Re: Po co kumo kiepska praca???
    Od: camel <g...@f...gotdns.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2005-12-10 05:20:20 +0100, gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> said:

    > Wiem że jest trudno. ba, sam mam często kłopoty z kasą.
    > Ale przy tym właśnie pytaniu przypomina mi się scenka z "lalki", jak to
    > ignaś przyjął subiekta do swojego sklepu i ten w ciagu jakiegos bardzo
    > krótkiego czasu drugi raz poprosił o pożyczkę akonto wypłaty. Odpowiedź
    > była zdecydowana - jak nie umiesz oszczędzać przy małych pieniądzach, to co
    > dopiero mówić o duzych?

    Fakty z ostatnich dni: właśnie kupuję nowe komputery, w pośpiechu, by
    zdążyć w tym miesiącu. Nie są niezbędnie konieczne, ale się przydadzą a
    serce krwawi patrząc, ILE trzeba by odnieść na rozpieprzenie do urzędu
    skarbowego. No i będę do przodu o ładny kawałek dochodowego a komputery
    będę miał o parę tysięcy taniej. Ale aby skorzystać z tych możliwości
    oszczędzenia, trzeba mieć sporo na wkład. Tak też było z samochodem:
    przyciśnięty stangnacją dealer dał mnie, płacącemu gotówką, takie
    sumarycznie upusty, że luksusowy model Mondeo mam w takiej cenie
    (prawie), jaką zapłaci brat żony za skodzinkę na raty (razem z kosztami
    rat). Natomiast osoba niemajętna kupi komputery w pełnej cenie i
    zapłaci VAT (jako nie_przedsiębiorca), a raty za samochód zjedzą mu
    jeszcze więcej chudoby. Nie wspominając już, że na końcu będzie
    siedział goły i wesoły w skodzince. To nie jest nabijanie się, tylko
    fakty - biednym zawsze wiatr w oczy :( a oszczędzać trzeba mieć z czego.

    camel[OT]