PracaGrupypl.praca.dyskusjePRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!! › Re: PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!
    From: "Wrangler" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!
    Date: Sun, 5 Jan 2003 14:19:46 +0100

    > Wszedzie ludzie sa nieodpowiedni, nie ma ludzi idealnych. Gdyby wszedzie
    > byli spece to nie byloby kryzysow gospodarczych, a firmy by nie
    > bankrutowaly.

    Tak ale sposób zarządzania oraz podejście pracodawców oscylowało tylko i
    wyłącznie na jak najszybszym dorobieniu się, zdefraudowaniu Państwowych
    pieniędzy, przecież o aferach słyszymy każdego dnia.
    Końcowo odbija się to na pracowniku, który jest ostatecznym ogniwem i jest
    bezsilny obecnie na rynku pracy, ani kwalifikacje nie są mu w stanie pomóc
    znaleźć pracy czy jej utrzymać ani wiele innych czynników, decyzja
    najporostsza to ciąć koszty czyli zwalniać !

    > przez
    >
    > Eeeee... tam, pracownicy sa z punktu widzenia pracodawcow narzedziami, co
    > dobre dla obu stron.
    > Jaki interes mialby pracodawca w pozbywaniu sie kogos kto na niego
    zarabia??

    Wiec Ci odpowiem, sytuacja taka przykładowo. Pracuje ktoś rok i miał 3 umowę
    na czas określony, niby ma pracę jest ok ale czuje sie zagrożony. I co go
    spotyka zwolnienie, decyzja krótka i szybka, nei ma uzasadniania pracodawcy
    że potrzebny, duzo z siebie dawał itd. Co robi pracodawca ?
    Zatrudnia nowego juz tylko na 2-3 msce aby zapłacić mu jeszcze mniej a po
    okresie próbnym wykopie aby nie dawać więcej zarabiać. Ten mechanizm
    powtarza i teraz analizując sytuację pracodawcy można powiedzieć, że
    kombinuje jak może, ok- ale prawcownik jeśli isę przewinie na takich
    zasadach kilka razy przez takie firmy, ma dość, wypala się, mało tego nie
    widzi sytuacją na swą poprawę, bo zauważa że każdy pracodawca to taki
    własnie oszust, zatrudnić i zwolnić. Z racji pracodawcy ma ciągłość
    produkcji, bo jest duża siła podaży rąk do pracy i zawsze ktos sie złapie.
    To niestety tworzy tę złą otoczkę wokół relacji pracodawca-pracownik, gdzie
    w ostatecznym rozrachunku przegranym jest pracownik !!!

    > To jest celem wszystkich ludzi. Chciewosc jest w naturze kazdego z nas
    > inaczej, nie bylibysmy przyiwazani do zadengo przedmiotu i nie akumulowali
    > zdanych dobr. Jedynym problemem jest jednak to aby ta chwiwosc nam jak
    > najmniej zaszkodzila.

    Ale pracodawcy posuwając się do wszelakich praktyk z pracownikami w dłuższej
    perpsektywie czasu sami sobie szkodzą ich złym traktowaniem. Gdzieś są
    granice ludzkiej cierpliwości. Później są tylko napięcia społeczne i
    sytuacje takie jakie miały miejsce w Ożarowie. Przecież ich zachowanie z
    powietrza sie nie bierze tylko akumuluje przez lata złego traktowania,
    niepewnosci jutra, itd !

    Pozwole sobie tutaj zacytowac Miltona Friedmana:
    > "Problem organizacji spoleczenstwa polega na tym - twierdzil - ze trzeba
    > stworzyc system, w ktorym chciwosc wyrzadzi najmniej szkody;takim systemem
    > jest kapitalizm"

    Ale u nas trudno nazwać twór który mamy kapiatalizmem, skoro sam piszesz iż
    wieksze firmy unikają podatków, ja dodam iż wszelkie zamówienia publiczne
    odbywają się na zasadzie łapówek, itd, więc prowadzi to i tak do
    wyniszczania kraju w ogólnym końcowym rozrachunku. Polak to tylko zagarnąć
    dla siebie ale drugiego zagryźć. Dlaczego w Ameryce będąc szybciej pomoże Ci
    człowiek inne narodowości i nei wykorzysta w pracy jak Polak ? Nie trzeba do
    Stanów jechać, my takie traktowanie przez pracodawców mamy u siebie teraz w
    kraju.
    Czytałem gdzieś że nawet Rosjanie lepiej traktują Polaków niz Polacy samych
    siebie !

    > Spojrz na liczbe przedsiebiorst systematycznie spada, a to oznacza ze tu
    > jest pies pogrzebany.

    A kto do tego się przyczynia ? Państwo, rząd, coraz to głupsze nowelizacje
    ustaw, itd. Pracownik ma za złe pracodawcy bo jemu podlega, zaś Pracodawca
    jest powiązany makroekonomicznie z Panstwem poprzez ekonomiczne zalezności,
    wiec komu pracownik moze w 1 kolejnosci mieć za złe pracodawcy czy Państwu ?
    Chyba temu komu podlega co nie ?

    > Za komuny w dosc ciekawy sposob rozwiazano problem ludzi bez domow, po
    > prostu nakazano by rodziny, ktore posiadaja "nadmiar" metraza przyjely
    > wskazanych ludzi pod dach.

    To było chorę muszę przyznać, moi dziadkowie musieli dać 3 mieszkania
    właśnie obcym rodzinom a moi rodzice musieli mieszkanie otrzymać w bloku,
    ale wtedy była komuna i ich pokolenie miało szanse zaistnieć, bo była przede
    wszystki praca i nawet nakaz pracy lata 1960-70. Gdyby dziś tak było, jak
    reką odjął znieknęło by bezrobocie, pracodawcy nei ponoszyli by się, każdy
    by był zadowlony, napoiecia społeczne by znieknęły.
    To były uważam dobre uroku kumunizmu.....

    Czyzbys byl podobnego zdania co do pracownikow i
    > pracodawcow.

    Nie rozumiem o co Ci chodzi ?

    > niedługo
    >
    > Co fakt to fakt, ale nie jest to wina pracodawcow. Najgorsze jest to ze te
    > niepokoje zmienia sytuacje tylko na gorsza.

    No i będzie jest to raczej nieuniknione, jeśli 2 pracuje i 1 statystycznie
    pozostaje bez pracy, to ten system musi sie w końcu załamać !!!!
    Tych 2 jeszcze ma na utrzymaniu tego 1 statystycznego bezrobotnego, ludzi
    starszych, itd.
    Więc jak ludzie i Państwo ma to udźwignąć ?

    > Śląsku
    >
    > Gornicy juz dawno powinni odejsc, miedzy innymi to wlasnie przez nich sa
    > dzisiejsze problemy. Wystarczy wspomniej te demonstracje w Warszawie kiedy
    > probowano "dmuchac na zimne", bo teraz to juz trzeba lac na gorace"

    Tak ale sie pytam co zrobiono dla Śląska w tej sprawie ? Tu jest najwieskze
    zagęszczenie ludności, są dzielnice górnicze gdzie za niedługo powstaną
    dzielnice slumsów jak w Brazylii ? Czy tego chciał rząd oraz obecnie chcą
    pracodawcy aby mieć tanią siłę roboczą za miskę kartofli ?
    Jeśli tak to nie wróży to nikomu dobrze w naszym kraju .... nei trzeba byc
    socjologiem aby widzieć jak pogarsza się sytuacja ludzi.

    > Zgadza sie. U mnie w miescie jest czarna lista pracodawcow, ktorzy nie
    moga
    > znalezc sobie ludzi do pracy z roznych powodow.
    > Najwidoczniej depsperacja ma swoje granice...

    A widzisz czyli jednak podzielasz częściowo lub całkowicie moje zdanie
    Leszku ? Jakby nie spojrzeć na ten problem to granice zawsze gdzieś są, no
    ale cóż inny by ktoś powiedział że tym "wydymanym" przez "czarnych
    pracodawców" robic się nie chce. Ale nei zastanowi się jaki jest powód tego
    marazmu tych ludzi !!!

    > Tutaj nie wiem o co ci chodzi.

    O to chodzi iż przykładów mógłbym podać całą masę. Ogólnie mówiąc weźmy
    firmę Państwową X w której prezes upłynnia jak się da bocznymi kanałami
    majątek zakładu, ludzi zwalnia, doprowadza do upadku. Potem wykupuje za
    symboliczną złotówkę .... itd.
    Generalnie im gorzej w Państwie oraz na rynku pracy, groźniejsze są
    posunięcia pracodawców i tych co ciągna za sznurki, gdzie ostatecznie
    doprowadza to do sytuacji którą opisałem wyżej !

    > Chyba sie nie zetknales z systemem korporacyjnym(tak jest w USA), zeby sie
    > zatrudnic w korporacji to albo:
    > -jestes gwiazdor w dziedzinie lub geniusz
    > -lub zostales polecony przez pracownika korporacji, ktory odpowiada za
    twoja
    > praca(tzn. lojalnosc, rzetelnosc, uczciwosc), w ten sposob odbywa sie
    > wiekszosc rekrutacji
    > Ten system powoli wchodzi do naszego kraju, wbrew pozorom jest to dobry
    > system, ktory w zaden sposob nie jest kumoterstwem

    Czy uważasz że jest to dobre rozwiązanie ? Ja nie uważam tak,
    niejednokrotnie sam musiałem pracy szukać tylko z ogłoszeń, bo nie miałem
    gdzie być poleconym przez kogoś, aby w ogóle na rozmowę sie dostać. Jest
    masa ludzi z małych miasteczek którzy bez tych właśnie kontaktów i
    korporacyjnych układów nie przedrą sie przez sito i nie zdobędą szybko pracy
    !
    Jednym słowem jeśli do tego zmierza cała sytuacja, to będą ludzie tacy
    którzy bezustannie będą sie miotać i szukać z ogłoszeń a będą i tacy którzy
    poprzez kontakty z pracą kłopotów mieć nie będą. Na takim formu jak tym,
    obsmaruje sie tych "gorszych" iaż nie majaodpowiednich kwalifikacji, a to
    znów nei potrafią siesprzedać, napisać dobrze CV, itd.
    Bylem rok temu właśnie w "systemie korporacyjnym" na rozmowie w jednym z
    większych banków i co ? Powiem Ci z ulicy bym tam nawet nie miał szans
    wysłać CV a tak doszedłem do ostatniego etepu. Ale co majapowiedzieć Ci
    "gorsi " ???????

    > Hoho w tych to nepotyzm chyba jest wpisany w status ;))

    O tym szkoda gadać.... Panstowe urzędy i układy tam rządzące wołają o pomste
    do nieba. z jednej strony człowiek szukajacy poracy u prywatnych i walczacy
    o utrzymanie się w pracy a z drugiej przepłnione dzialy np. księgowości
    gdzie przez cały dzien darmozjady nic nie robią !!!

    Ps. nie ubliżając obowiazkom księgowej, to był tylko przykład !

    > To fakt, daltego najlepiej jest miec wlasna...

    Nie każdy może ją mieć, nawet w krajach o ugruntowanym kapitalizmie, 2/3
    jest pracobiorców a 1/3 pracowników, i jakoś tam ten system się sprwadza co
    nie ?

    > Chcialbys zeby tak bylo ;))
    > Raczej chodzi ci o lata 30-te bo w 20tych bylo prosperity

    No niech będzie mamy lata 30, korupcję, rozboje, brak pesrpektyw, brak pracy
    ..... i inne najgorsze ustrojstwa, gdzie są również tacy którzy żyją ponad
    stan !

    Pozdrawiam
    Wrangler