PracaGrupypl.praca.dyskusjePRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!! › Re: PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PRACY NIE MA I NIE BĘDZIE !!!
    Date: Sun, 5 Jan 2003 04:59:03 +0100

    Odpowiem tu na wasze oba posty ;)

    > No nareszcie coś dłuższego napisałeś popartego przemyśleniami i
    obserwacjami
    > !!!
    > To co piszesz zgadzam siez Tobą, niejedenmu tu na formu staram sie czasami
    > to uświadamiać.

    Ja za paroma tylko si zgodze..

    > znalezienia
    >
    > generalnie granica ta przesuwa sie nawet do 30 latków i niedługo
    niezaleznie
    > od wieku będzie tyle samo bezrobotnych !

    To niestety okrutna prawda

    ?? Tu sie niestety mylisz, zupelnie inna jest sytuacja firm z branzy FCMG
    zwlaszcza detalistow, z powodu zle skonstruowanego systemu podatkowego, a
    inna innych branz i producentow. Do tego dochodzi gnebiocy jeszcze efekt
    DUZY moze wiecej tzn. tylku duzych stac na nieplacenie podatkow,

    >Więc
    > jedynie
    > włąsnych

    Wszedzie ludzie sa nieodpowiedni, nie ma ludzi idealnych. Gdyby wszedzie
    byli spece to nie byloby kryzysow gospodarczych, a firmy by nie
    bankrutowaly.

    > Owszem nie potrafili myśleć strategicznie, a najprościej czekać na ostatni
    > moment, zwolnic częsc personelu, a innych przyjąć na 2-3 miesiące i w ten
    > sposób ciagnac działalnośc. Pod płaszczykiem arogancji i wypowiadanych
    przez
    > nich słów " iż ludziom nie chce sie pracować" dają do zrozumienia że
    > "niudacznicy" są niepotrzebni i należy ich dymać od "tyłu" !!!

    Eeeee... tam, pracownicy sa z punktu widzenia pracodawcow narzedziami, co
    dobre dla obu stron.
    Jaki interes mialby pracodawca w pozbywaniu sie kogos kto na niego zarabia??

    > To oni wykorzystują tenże argument do obniżek płac, zwolnień, poniżania
    > myślenia

    To jest celem wszystkich ludzi. Chciewosc jest w naturze kazdego z nas
    inaczej, nie bylibysmy przyiwazani do zadengo przedmiotu i nie akumulowali
    zdanych dobr. Jedynym problemem jest jednak to aby ta chwiwosc nam jak
    najmniej zaszkodzila. Pozwole sobie tutaj zacytowac Miltona Friedmana:
    "Problem organizacji spoleczenstwa polega na tym - twierdzil - ze trzeba
    stworzyc system, w ktorym chciwosc wyrzadzi najmniej szkody;takim systemem
    jest kapitalizm"

    > Oczywiscie, dlatego nie mamy 18 % bezrobicia tylko lekko 25 a w
    niektórych
    > regionach nawet 40% !!!!
    > Im kiedyś tez zajrzy bieda do oczy, bo bezrobotny jeden z drugim i tak nic
    > neigo nie kupi !!!
    > Jadą na tym samym wózku, tylko trochę dłużej pojadą .....

    Spojrz na liczbe przedsiebiorst systematycznie spada, a to oznacza ze tu
    jest pies pogrzebany.
    Za komuny w dosc ciekawy sposob rozwiazano problem ludzi bez domow, po
    prostu nakazano by rodziny, ktore posiadaja "nadmiar" metraza przyjely
    wskazanych ludzi pod dach. Czyzbys byl podobnego zdania co do pracownikow i
    pracodawcow.

    > Wynika to z braku wiedzy zarządzających, ich
    > umocnienia

    Co fakt to fakt, ale nie jest to wina pracodawcow. Najgorsze jest to ze te
    niepokoje zmienia sytuacje tylko na gorsza.

    > Te niepokoje są od kilku miesięcy a dopiero się to uwidoczni, np. na
    Śląsku
    > jak wpieprzą górników na max i dołaczą sie do nich inne grupy spoleczne !

    Gornicy juz dawno powinni odejsc, miedzy innymi to wlasnie przez nich sa
    dzisiejsze problemy. Wystarczy wspomniej te demonstracje w Warszawie kiedy
    probowano "dmuchac na zimne", bo teraz to juz trzeba lac na gorace"

    > Dlatego uważam, że pracowawcy to hieny co własną matkę
    >
    > Moze nieaż do tego stopnia Yamahaa ale pracownika upodlają na każdym
    kroku,
    > mam tu na myśli małe prywatne firmy 10-20 osobowe. Tam Pracodawca " Basza"
    > wyżarty myśli że zawsze będzie miał naiwnych nawet do pracy za darmo w
    > formie stażu !!
    > Obudźcie się bezrobotni i nie dajcie się "pożreć" bo jeden wpis czy 2
    > pracujac u takiego na 2-3 miesiące i tak nie ratuje Waszej sytuacji !

    Zgadza sie. U mnie w miescie jest czarna lista pracodawcow, ktorzy nie moga
    znalezc sobie ludzi do pracy z roznych powodow.
    Najwidoczniej depsperacja ma swoje granice...

    > utrącają

    Widac ze nie znasz realiow Polskich. Przy naszym systemie podatkowym zmiana
    profilu firmy = sie bankructwu i gigantycznych nie zaplaconych podtkach. A
    co do wrazliwosci to fachowy przedsiebiorce jej nie powinien miec(sam
    powiedzialem ze niestety mamy nie fachowych).

    > Mało tego, im wielce krzywda się robi jak pracownik upomina się o swoje, o
    > zaległe pensje, ergonomiczne miejsce pracy, itd.
    > W momecnie jak Państwo tonie niczym Titanic, oni w amoku próbują czerpać
    > całymi garściami nadal !!!

    Tutaj nie wiem o co ci chodzi.

    > To co napisałem poniżej tyczy się małych prywatnych firm 1-20 osobowych,
    > gdzie układy i jeszcze raz ukłądy rządzą ludzkim losem !!

    Chyba sie nie zetknales z systemem korporacyjnym(tak jest w USA), zeby sie
    zatrudnic w korporacji to albo:
    -jestes gwiazdor w dziedzinie lub geniusz
    -lub zostales polecony przez pracownika korporacji, ktory odpowiada za twoja
    praca(tzn. lojalnosc, rzetelnosc, uczciwosc), w ten sposob odbywa sie
    wiekszosc rekrutacji
    Ten system powoli wchodzi do naszego kraju, wbrew pozorom jest to dobry
    system, ktory w zaden sposob nie jest kumoterstwem

    > To samo daje isę zauważyć w Spółkach Skarbu Panstwa, lub Urzędach i
    Hoho w tych to nepotyzm chyba jest wpisany w status ;))

    >Bankach
    panstwowych bo w "prywatnych" jest wprowadzany system, o kotrym pisalem
    wyzej

    > Mało jest normalnych firm, gdzie pracownik jest dobrem służącym rozwojowi
    > firmy,

    To fakt, daltego najlepiej jest miec wlasna...

    > no cóż mamy lata 20-30 Ameryki

    Chcialbys zeby tak bylo ;))
    Raczej chodzi ci o lata 30-te bo w 20tych bylo prosperity