PracaGrupypl.praca.dyskusjePOMOCY- pogwałcenie praw pracownika! › Re: POMOCY- pogwałcenie praw pracownika!
  • Data: 2006-04-24 16:05:37
    Temat: Re: POMOCY- pogwałcenie praw pracownika!
    Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Desoft napisał(a):
    > że nie otrzymam zwolnienia na te dni, (chociaż normę godzinowa
    > etatową odbębniłam już dawno), podając powód: BO NIE i nie ma o
    > czym mówić.
    >
    > Każdy pracownik (jeżeli ma urlop) może trzy dni wziąść kiedy tylko chce
    > tzw kacowe.

    Kodeks pracy
    http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy/?se
    c=0701#

    Art. 1672.

    Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w
    terminie przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym
    roku kalendarzowym. Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu
    najpóźniej w dniu rozpoczęcia urlopu.

    i dalej jeszcze jest ze jak zmieniasz prace to u kolejnych pracodawcow
    w ciagu jednego roku nie mozna przekroczyc 4-ech dni takiego urlopu.
    Czyli wychodzi na to ze mozna wziac 4 dni u jednego pracodawcy.

    "Od 21 lutego br. pracuje w pewnej znanej firmie stacji paliwowych jako
    kasjer. Umowę podpisałam na okres próbny do 17 maja br" - jezeli to
    tez dotyczy Ciebie to tylko zwroc uwage ze przy tak krotkiej umowie
    wypracujesz do 21/04 tylko 3.33 dnia urlopu (czyli w zaokragleniu 4 -
    zakladam ze masz 20 dni urlopu rocznie). Mam nadzieje ze nie bralas do
    tej pory zadnych urlopow, bo w przeciwnym wypadku sprawa bedzie
    dyskusyjna czy mozesz wziac wiecej niz wypracowane 4 dni. Proponuje
    sprobowac przedzwonic do najblizszego odddzialu PIP i sie upewnic w
    razie watpliwosci.

    Co do rozliczania kasy - albo sa 2 osoby odpowiedzialne oi wtedy
    teoretycznie moga Cie skasowac 50pln. Albo odpowiadasz tylko Ty a ta
    osoba co podbiera to nie, ale wtedy to jedyne rozwiazanie - zamykac
    kase za kazdym razem jak sie od niej odchodzi.
    Tak samo szkolenie - jak nie jest zapisane w umowie to w zasadzie nie
    powinni za to kasowac. Tylko probelm jest taki ze moga Ci pensje
    wyplacic pomniejszona nawet bez twojej zgody, a Ty sie pozniej z nimi w
    sadach uzeraj. Lepiej poloz wypowiedzenie (musza podpisac - jak nie to
    poslij poleconym za potwierdzeniem odbioru), wez pozniej urlop na
    zadanie i jak oni robia problemy to Ty tez im narob - zadzwon w dniu w
    ktorym nie przyjdziesz z inforamcja ze beirzesz urlop, tylko najlepiej
    zeby miec potwierdzenie ze dzwonilas to na jakis ogolny tel. (zeby Cie
    ktos z pracownikow przelaczyl do szefa - temu pracownikowie tez powiedz
    po co dzwonisz) no i ze swojej strony niech ktos w miare postronny robi
    za swiadka ze dzwonisz do firmy. A po urlopie przedzwon na ten "tel
    zaufania" moze sie okaze ze centrala ma troche inne podejcie.
    I jeszcze jedno - jka by byla jakas lista plac i miala bys tam obnizona
    pensje to nie podpisuj.

    Pozdrawiam
    Domin.