PracaGrupypl.praca.dyskusjeOprogramowanie › Re: Oprogramowanie
  • Data: 2005-05-12 13:07:43
    Temat: Re: Oprogramowanie
    Od: " Glam" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale przeciez firma jest zarejestrowana, figuruje w ewidencji, żyje,
    > rajt? Wiec potencjalnie jest wystawiona na strzal.

    No oczywiscie tyle ze moze byc to utrudnione :-)

    > Inna sprawa to taka, ze ma jeden czy dwa kompy... kto by sobie zawraqcal
    > glowe, kto by za nia szperal. Chyba, ze ktos da cynk, ze firma taka i
    > taka, cos kreci z oprogramowaniem...
    >
    > Prywatnie do domu ci nie wejda, chyba ze maja nakaz. A nakaz=niezbite
    > dowody, lub solidne podejrzenie, bo zaden prokurator nie bedzie
    > nadstawial swego karku za czyjes "widzimisie". Proste.
    >
    > Ale w przypadku firmy zawsze moga wejsc, np. US na kontrol, a przy okazji...
    > A jesli miejscem dzialanosci firmy jest mieszkanie, to wchodza jak do
    > biura.

    Tak ale gdy ma sie biuro tradycyjne to po prostu wchodza i juz. A gdy masie
    biuro w domu to juz nie tak prosto chyba. Ktos musi im otworzyc drzwi.
    Zakladam oczywiscie ze biuro to wydzielony pokoj w normalnym mieszkaniu w
    bloku. Przeciez nie wywarza drzwi? Poza tym zona moze powiedziec ze meza nie
    ma itp itd

    > Enylej: legalnosc uzywanych programow to sprawa kazdego z nas: albo sie
    > nie spi spokojnie albo sie spi i ma sie wszystko w nosie.
    > W przypadku malych firm raczej szanse wpadki sa male, ale rosna w miare
    > rozrastania sie firmy oraz w miare dzialania wrednej konkurencji.
    > I tu uwaga, bo to wcale nie jest zasada: mozna wpasc w sposob
    > "posredni", bo:
    > komp kupiles w sklepie-> sklep stosowal pirackie praktyki i wgrywal
    > systemy swym klientom "w cenie"-> sklep wpadł->kontrol faktury i
    > rachunki ma jak na dloni i adresy tez....
    > Bywalo tez tak.

    Wszystko racja. Ja tu rowniez nie szukam sposobu na unikniecie kotroli jednak
    warto wiedziec jak to wszystko dziala. Nie mam wlasnej firmy jednak o tym
    mysle. Poza tym trudno jest szczegolnie na poczatku bo legalne oprogramowanie
    slono kosztuje szczegolnie gdy ktos zajmuje sie np grafika... trzeba wtedy
    kupic o wiele wiecej niz Windowsa i Offica.

    Ja z kolei znam przypadki gdy wlasciciele firm kupuja legalne oprogramowanie
    ale starsze ich wersje, przykladowo Photoshop 4 za jakies grosze a pracuja na
    najnowszych ale powiedzmy wersjach demo.

    A i jeszcze jedno. Takim kontrolerom przedstawic nalezy faktury VAT
    zakupionego oprogramowania. A czy moga przegladac zawartosc mojego komputera?
    No chyba tak bo jak mogliby sprawdzic na czym pracuje.

    W przypadku biura w domu... w tym samym mieszkaniu moze byc drugi komputer ale
    powiedzmy ze syna badz zony :-) Czy moga sie rowniez "przyczepic" do niego?

    Pozdrawiam
    Glam