PracaGrupypl.praca.dyskusjeOprogramowanie › Re: Oprogramowanie
  • Data: 2005-05-12 15:53:53
    Temat: Re: Oprogramowanie
    Od: "Bartek" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Poza tym trudno jest szczegolnie na poczatku bo legalne oprogramowanie

    Czasem wystarczy Windows i OO (czasem Linux) - trzeba tylko chciec (patrz
    firma gdzie pracuje: MSOffica to oni chyba w domu tylko widzieli ;-) )
    > Prawda, dlatego cala masa ludzi robi na poczatku cos na piratach a za
    > zarobione pieniadze kupuje legalny soft.
    > Np moj znajomy programista. Pierwszy 2 komercyjne programy napisal na
    > piracie.
    > Za zarobione pieniadze kupil srodowisko programistyczne.
    > To prawda ze ciezko jest zaczac z "grubej rury". Soft kosztuje niestety
    > duzo.

    Podziwiam twojego znajomego - niestety wiekszosc ludzi dalej pracuje na
    piratach, bo po co maja wydawac kase jak juz udalo im sie pare razy...

    > To bez sensu z punktu widzenia komfortu pracy. Ile razy mozna
    > przeinstalowywac soft? Poza tym dzisiejsze zabezpiecznia wersji demo
    > uniemozliwiaja ponowną instalacje na tym samym komputerze.
    > Poza tym uzywajac wersjie demo wcale nie jest powiedziane ze nie lamie sie
    > prawa. Trzeba sie zapoznac z umowa licencyjna dolaczona do programu. Jesli
    > producent pisze ze demo *nie moze* byc uzywane do celow komercyjnych, to w
    > tym momencie tez lamie sie prawo, tyle ze skutki tego beda o wiele
    > lagodniejsze nix w przypadku uzywania pirackiej pelnej wersji.

    Bardzo czesto jest tak z TotalCommanderem (dawyny WindowsCommander) - ludzie
    uzywaja go ponad 30 dni i nie chce sie im licencji przeczytac....
    Co do wersji demo: tam w 90% jest npisane, ze nie mozna jej uzywac w celach
    komercyjnych.

    > Oni sami Cie poprosza o to czego beda potrzebowac ;)
    > Spokojnie, f-ra jest dowodem zakupu. W przypadku produktow
    > Majkrosyfu trzebaby miec nalepkę (czyli certyfikat), nosnik CD i
    > ksiazeczke. Takie jest "sztywne" stanowisko Microsoftu, ale nie dajmy sie
    > zwariowac. Ksiazeczke zawsze moze zjesc pies a na plytce CD mozna
    > niechcacy usiasc. Ale nie polecam gubic faktury i tej cholernej nalepki
    > (dolaczeonej do systemow operacyjnych i ofisów).

    Ta cholerna nalepka jest najwazniejsza w wypadku Win, co do plytki to
    niestety tez - ciezko jest bez niej zainstalowac XP (legalnie...). A
    stanowisko MS coraz bardziej sztywnieje (dawniej wystarczyla faktura i
    ksiazeczka, teraz najlepiej wszystko (fa, nosnik, licencja), a jak masz w
    miare ok to moze na cos przymkna oko)

    > Tak naprawde tu chodzi o "gruby" soft: cala gama programow Microsoft
    > AutoCady, Adobe, Corel,PhotoShop'y, srodowiska programistyczne Borlanda i
    > inne. Kiedys jeszcze Novell byl, ale wyszedlbyl z tej "spolki" to
    > skandalicznej akcji informacyjnej BSA, ktora jak zwykle byla zrobiona pod
    > Microsoft. Odtad Novell prowadzi swoja wizje walki z piractwem i trzeba
    > przyznac w sposob budzacy szacuneczek i ful rispekt. Bo widzial ktos
    > kiedys aby Microsoft rozdawal sieciowy system operacyjny *za darmo*?
    > No ale to juz inny temat.

    MS nigdy nic nie rozdaje za darmo - sa jak diler, moze cos dostaniesz za
    "free", ale pozniej 100 razy za to zaplacisz....
    Z polskich firm jeszcze MKS bawi sie z BSA.
    Jest jeszcze jeden "myk" dotyczacych US - moga oni poprosic o licencje na
    program fakturujacy/magazynowy/ksiegowy...

    > W razie pytan, sluze pomoca, o ile bede znal odpowiedz.
    Tak jak kolega sluze pomoca ;-)