PracaGrupypl.praca.dyskusjeOgłoszenie - czy ja śnię, czy kogoś po.... ło ? › Re: Ogłoszenie - czy ja śnię, czy kogoś po.... ło ?
  • Data: 2003-04-14 12:33:21
    Temat: Re: Ogłoszenie - czy ja śnię, czy kogoś po.... ło ?
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil Paszkiewicz <k...@N...pl> napisał(a):

    > Na pl.praca.oferowana:
    >
    > zlecę napisanie systemu obsługi serwisu internetowego w technologii
    > php, mysql itp. Podstawowe funkcje:
    > - pełna modyfikacja strony, podstron i menu z poziomu www
    > - rejestracja użytkowników
    > - możliwość założenia i edycji podstron przez użytkowników
    > - forum z opcją dostawania wiadomości na e-mail
    > - możliwość komentarza poszczególnych artykułów
    > - reglamentacja dostępu do niektórych podstron dla niezarejestrowanych
    > - możliwość zadawnia pytań przez użytkowników i odpowiedzi na nie (coś
    > jak forum ale nie do konca)
> [...]

    To ogłoszenie jest bez sensu, bo przecież taki software jest gotowy - na
    przykład PHP-Nuke. Pisać na nowo jest bez sensu - może i za 500 złoty ktoś
    cos tam skleci, ale kto to będzie dalej rozwijał, usuwał błedy, zapewniał
    jakiś serwis. Firma za miesiąc dojdzie do wniosku, że chce mieć bardziej
    rozbudowany system zadawania pytań i co zrobi. Zleceniodawca swoje 500
    złotych wziął i może powiedzieć, że ma w nosie. Poza tym, trzeba mieć
    instrukcję - jak się tym posługiwać. Trzeba przeszkolić uzytkowników. Trzeba
    wiedzieć jak takie dane archiwizować, odtwarzać po awarii, zainstalować.
    Firma na przykład będzie chciała zmienić serwer lub uaktualnić linuksa i jak
    to zrobi.

    Na miejscu takiej firmy, to najpierw bym przemyslał, co chcę i za 500 złotych
    to wynajął kogoś, kto by przeszukał wszystkie darmowe softwary pod kątem
    moich oczekiwań. Kazał zaprezentować takie rozwiązania i pomocy w dobraniu.
    Następnie instalacja i przeszkolenie użytkowników. Coś takiego to ma jakiś
    sens.