PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdziez robocza › Re: Odziez robocza
  • Data: 2005-10-15 15:10:28
    Temat: Re: Odziez robocza
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    fallen wrote:
    > Czy jako pracownik mam obowiazek przyjsc przed czasem do zakladu pracy
    > by przebrac sie w odziez robocza, czy moge to zrobic rowno z
    > "gwizdkiem" bez narazenia sie na konsekwencje prawne?

    Znasz definicje pracy ? A wiec praca jest to pozostawanie do dyspozycji
    pracodawcy w godzinach okreslonych umowa o prace lub wyznaczonych przez
    niego, nie kolidujacych z przepisami prawa pracy.

    I zgodnie z ta definicja jezeli pracujesz zalozmy od 10:00 do 18:00 to o
    punkt 10:00 masz byc gotowy do wykonywania pracy. I nie jest wazne czy
    pracodawca ci ta prace zapewnia od godziny 10:00, poniewaz Ty od TEJ godziny
    masz byc dla niego dostepny, a nie od 10:15. Tyle teoria.

    a praktyka - A wiec pracowalem 11 lat w roznych firmach, w ktorych trzeba
    bylo uzywac odziezy roboczej czy ochronnej i w kazdej z tych firm zasada,
    ktora wszyscy przestrzegali bylo przychodzenie do pracy 15 minut przed jej
    rozpoczeciem w celu przebrania sie, czy wypicia kawy. Ci ktorzy nie
    stosowali sie do tego szybko konczyli kariere w danej firmie - zasady
    obowiazuja kazdego.