PracaGrupypl.praca.dyskusjeObrotni poszukiwani -- propozycja › Re: Obrotni poszukiwani -- propozycja
  • Data: 2005-09-04 17:20:38
    Temat: Re: Obrotni poszukiwani -- propozycja
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości
    news:dff7td$lp5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Re to: Immona [Sun, 4 Sep 2005 18:15:18 +0200]:
    >
    > W kazdym razie, wysylam Ci wlasnie na priva poradnik w pdf'ie
    > dotyczacy wlasnie zakladania spoldzielni socjalnych. Napisany
    > wydaje mi sie dosc prostym jezykiem, z podanymi ustawami gdzie
    > mozna doczytac brakujace, bardziej urzedowe sprawy. Jesli Ci
    > sie to przyda, to fajnie. Im tez podeslij.

    Dzieki. Poczytam sobie te ustawy. A potem ci wysle liste pytan, bo po
    poradniku juz kilka mam - o ile ustawy ich nie wyjasnia.

    > Odpisuje na grupe, bo moze nie tylko nas to interesuje ;) Nie ma
    > problemu, na tyle na ile potrafie moge pomoc. "Guru" nie jestem,
    > ale jesli oni rzeczywiscie nie mieli jeszcze zadnego kontaktu z
    > taka forma dzialalnosci, to prawdopodobnie faktycznie wiem wiecej.
    > Daj jakos znac co konkretnie potrzebujecie, ok?

    Kontakt byl krotki i jest z wczoraj - napisalam na goraco od razu do Ciebie
    po tym, jak odpoczelam po wyjezdzie, zanim sie nawet sama zabralam za Googla
    w tej kwestii - na razie wyglada na to, ze potrzebuja, zeby im ktos pokazal
    na zywym organizmie, jak te wszystkie papiery powypelniac w poprawny sposob.
    bo opisy co to jest, jakie jest prawo itd., to znaja, ale wypelniali te
    papiery i im nie przyznawano tych dotacji, cos robia zle. Nie sa to osoby
    majace w ogole jakiekolwiek doswiadczenie w papierkowosci biznesowej. Tak
    wiec bardziej niz poradnikow ogolnych potrzebuja na przyklad wzorow
    poprawnie wypelnionych dokumentow, na kazdym etapie tego procesu (ktory jest
    dosc wielostopniowy).

    w ogole jako najbardziej wkurzajaca rzecz odnosnie roznych szkolen (nie
    tylko w tej kwestii) ludzie mi regularnie podaja to, ze jest to omawianie na
    sucho teorii, ustaw "trzeba wypelnic formularz XYZ2000... trzeba przedstawic
    wskazniki rezultatu...itd...", a nie wziecie i lopatologiczne wykonanie
    razem z nimi praktycznej czesci tego procesu na jakims case study, najlepiej
    kilkakrotnie.
    Jak juz jest szkolenie, na ktorym sie robi takie praktyczne warsztaty, to
    zwykle jest komercyjne i cenowo niedostepne dla osob, ktorych nie wysyla na
    nie firma. Ja bylam na jednodniowym szkoleniu, na ktorym robili wlasnie taki
    warsztat z wypelniania wnioskow o dotacje unijne w konkretnym Dzialaniu i
    Programie i nauczyli mnie, lacznie z wyznaczaniem i obliczaniem tych
    wszystkich wskaznikow, ale taka wiedza, ktorej nie ma w Googlu w formie
    rownie praktycznej, kosztuje za jeden dzien jej poznawania ok. 2000 zl :)
    Szczegolnie brak jest na rynku takich praktycznych szkolen z podstaw
    ksiegowosci dla malej firmy, gdzie by sie na fikcyjnej firmie, a prawdziwym
    programie, przecwiczylo ksiegowanie poszczegolnych operacji gospodarczych i
    wypelnianie zgodnie z nimi papierkow sprawozdawczych dla urzedow. Omawiania
    ustaw jest mnostwo, natomiast nie widzialam jeszcze szkolenia, na ktorym by
    praktycznie pokazywano np. rzecz tak prosta jak wypelnianie raportow
    kasowych czy wpelnianie delegacji. A wsrod poczatkujacych przedsiebiorcow,
    ktorzy by swoja prosta ksiegowosc chcieli prowadzic sami i nigdy tego w
    praktyce nie widzieli, na cos takiego jest wielkie zapotrzebowanie. Pisze o
    tym, bo moze ktos dostrzeze nisze.

    > A to daj znac gdzie to miasto, moze faktycznie znajde pare dni
    > zeby podjechac i sie rozejrzec. Aczkolwiek napewno nie w tym
    > miesiacu, za duzo mam tu wlasnych... Potem powinno juz byc na
    > tyle spokojnie, zebym sobie wycieczke mogla zrobic.

    Czestochowa. Przekaze im Twoje namiary, Tobie ich, zadzwonie do nich i
    pogadam bardziej konkretnie, co jest potrzebne itd., ale to w poniedzialek
    lub pozniej w tygodniu. Jestem dosc wyczerpana i na razie oddaje sie na
    newsach odpoczynkowi :)

    I.