PracaGrupypl.praca.dyskusjeObrotni poszukiwani -- propozycja › Re: Obrotni poszukiwani -- propozycja
  • Data: 2005-09-04 18:28:55
    Temat: Re: Obrotni poszukiwani -- propozycja
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.swlbf6lzfrn0ri@donkichot...

    > ...wyszarpania forsy państwa, które zabierze tę forsę pozostałym
    > podatnikom - albo stworzenia nieuczciwej konkurencji wobec już
    > działających biznesów?
    > I to jest według Ciebie konstruktywne?

    Po pierwsze: nie widze nic nieetycznego w legalnym wyszarpywaniu od panstwa
    zwrotu czesci zaplaconego przez siebie podatku. :)
    Po drugie: mozna nie zgadzac sie z systemem, ale w momencie, kiedy jest
    mozliwosc zrobienia czegos korzystnego dla siebie lub grupy ludzi, ktorych
    sytuacja lezy Ci na sercu - to jest niezaradnoscia z tego nie skorzystac. Za
    nieetyczne uwazam korzystanie pasozytnicze, czyli np. pobieranie forsy z
    opieki spolecznej zamiast zabrania sie do roboty, gdy jest to mozliwe i
    generalnie wszelakie pobieranie swiadczen zwiazane z rezygnacja z wlasnego
    wysilku poprawy systuacji. Ale jesli te kase sie bierze na rozkrecenie
    biznesu, ktory poprawi sytuacje ludzi, ktorzy dokonaja wkladu wlasnego
    wysilku, a moze kiedys stworza kolejne miejsca pracy, to ja w tym nic
    watpliwego nie widze. Wrecz przeciwnie.

    I.