PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieprawdziwe uzasadnienie › Re: Nieprawdziwe uzasadnienie
    From: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nieprawdziwe uzasadnienie
    Date: 04 Apr 2002 13:33:56 +0200
    Sender: m...@l...localdomain

    Wiesław Wronowicz <w...@p...com> writes:

    > A zwiewać z kraju to powinno się takiego gdzie pracodawcy okłamują ludzi w
    > bezczelny sposób.
    > Jeżeli chce obniżyc płace (z takich lub innych przyczyn), to powinien
    > pracownikom dać wypowiedzenie warunków płacy, aby mieli do wyboru, albo
    > zostaną na niższej płacy, albo poszukają sobie innej pracy. I to właśnie
    > jest KULTURA pracodawcy, a nie wilczy kapitalizm.

    Wiesz, ja jestem zwolennikiem całkowitej samoregulacji. ;) Nie do końca
    jestem przekonany, czy to jest słuszne, ale wszystko jest lepsze od tych
    ograniczeń, jakie mamy obecnie. Poza tym nie możemy zapominać, że
    traktowanie pracownika jest funkcją sytuacji gospodarczej i poziomu
    bezrobocia, więc teraz chyba bardzo ciężko będzie wyegzekwować dobre
    traktowanie, niezależnie od pomysłowości osób ustanawiających
    prawo. Pracodawca (a zwłaszcza polski pracodawca) zawsze znajdzie sposób,
    bo po prostu MUSI np. zwolnić pracownika nie zachowując zasad, inaczej
    zamknie interes.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/