PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie ma pracy... jak to jest naprawdę z moim szukaniem? zaproszenie do dyskusji › Re: Nie ma pracy... jak to jest naprawdę z moim szukaniem? zaproszenie do dyskusji
    From: "RoBaL" <b...@i...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nie ma pracy... jak to jest naprawdę z moim szukaniem? zaproszenie do
    dyskusji
    Date: Mon, 6 Jan 2003 12:17:10 +0100

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > - jakie są te najważniejsze przeszkody, bariery (psychiczne?) i trudności
    > odnalezieniu dobrej/jakiejkolwiek pracy?

    Ehhhhh.... Ja tam dola nie mam. Szukam pracy dopiero 4 miesiace :) Jednakze
    zgodze sie z niektorymi dolujacymi sie rozmowcami. Przeszkod jest wiele.
    - brak finansow firmy na zatrudnienie pracownika (zatrudnia sie ludzi ktorzy
    zajmuja sie "wszystkim"
    - brak znajomosci (znam osobiscie tylko 1 osobe, ktora nie dostala pracy po
    znajomoci - moja siostra, reszta moich znajomych nawet nie potrafilaby
    napisac listu motywacyjnego a maja dobra robote) ja niestety takich
    znajomosci nie posiadam - biedna rodzinka :(
    - dolujace wymagania pracodawcow (no comment)

    > - ile w tym bezradności (poczucia niesprawiedliwości) a ile lenistwa?

    Raczej nie mozna tutaj mowic o bezradnosci (w moim przypadku). Tygodniowo
    osobiscie jestem w przynajmniej 5 firmach, ktore staram sie przekonac aby
    mnie zatrudnily. Odpowiedzi sa jednoznaczne - brak zatrudnien, jaz takie
    osoby mamy, jest nam pan niepotrzebny. Czasem robia nadzieje w stylu - jak
    sie cos zwolni to damy Panu znac:P

    > - ile poczucia, że wszystko zależy od nas a ile, mylnego często,
    przekonania,
    > że i tak moim życiem kierują inni, inflacja i wysoki wskaźnik
    bezrobocia?

    Tutaj sie zgodze. Gdyby nie nasz ustroj to napewno nie byloby takich
    problemow.

    > - czy jesteście wspierani, czy może wręcz przeciwnie &#8211; spotykacie
    się z presją
    > ze strony żony/męża, rodziców, rówieśników i podejrzeniami o byciu
    > przegranym?

    Jestem wspierany duchowo i cale szczecie tez finansowo. Gdyby nie wparcie to
    ... trudno powiedziec, ale pewnie zdecydowalbym sie na sprzatanie ulic z
    dyplomem mgr inż. zeby miec na chleb.

    > - wreszcie &#8211; ile (według własnej oceny) dajecie z siebie tak
    naprawdę?

    Nie powinnismy siebie oceniac w tej kwestii. Dawanie z siebie... W jaki
    sposob?? W taki, ze moglbym zostac specjalista w pisaniu CV i LM?? Czy moze
    tez taki, ze tygodniowo robie iles tam kilometrow i wydeptuje sciezki
    prowadzace do "biednych" firm??? A moze przeprowadzka z malego miasteczka do
    duzego miasta w celu zwiekszenia szans na znalezienie pracy to tez jest
    jakies "dawanie z siebie"?? Ja tego ta nie czuje.

    > ...co chcielibyście mu powiedzieć?

    Jak nie dzis to moze jutro...

    P.S. Wczesniej byla rozmowa o odpowiedziach pracodawcow na CV i LM. Powiem z
    wlasnego doswiadczenia. Kazdy LM pisze specjalnie pod katem danej firmy i
    odpowiedniego stanowiska. Statystyki jezeli chodzi o odpowiedzi sa naprawde
    dolujace. Mniej wiecej na 20 wyslanych lub zanoszonych osobiscie tylko 1
    odpowiedz. Dziekuje Bardzo za takie zlewanie. Nic dziwnego ze dzieki takiemu
    podejsciu pracodawcow, wiele osob czuje sie jakby nie istnialo...
    Pozdrawiam
    RoBaL