PracaGrupypl.praca.dyskusjeKuriozum czy norma? › Re: Kuriozum czy norma?
  • Data: 2009-12-05 06:12:27
    Temat: Re: Kuriozum czy norma?
    Od: "andreas" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jacem" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    news:hfbd8n$k57$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "andreas" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pamiętaj, że KP jest również instrumentem do dojenia pracodawców jak i
    > pracowników przeż Państwo, więc tak szybko nie zniknie.

    Nie "również" lecz "wyłącznie".

    > Umowy zawierane m. ludźmi muszą mieścić się w pewnych ramach, chociażby
    > kulturowych.
    > I to, czy są zawarte w KP, KC czy innym kodeksie, mnie to rybka.
    >
    > Kilka lat temu głośny był w mediach przypadek, (w Niemczech), że dwóch gości
    > umówiło sie w internecie, że jeden drugiego...zje. ;-)
    > No i zjadł, zgodnie z umową.

    Ten przykład jest dowodem na...?

    KP jest "prawem", które spogląda na wolny rynek pracy i arbitralnie określa na
    nim, do jakiego minimalnego poziomu warunków współpracy, jest ta współpraca
    nielegalną. I na tym się oczywiście udział państwa kończy, co powoduje, że ci
    najbiedniejsi, najmniej wykształceni, nieporadni, są w ten sposób chronieni
    przez państwo, że robiąc pod kreską, robią na czarno. O taką ochronę klasy
    robotniczej chodzi w KP?

    --
    andreas