PracaGrupypl.praca.dyskusjeJeszcze raz serwisant › Re: Jeszcze raz serwisant
  • Data: 2002-03-10 19:41:10
    Temat: Re: Jeszcze raz serwisant
    Od: "ApaP" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >ale chyba łatwiej zaprojektowac program niz go napisac? przynajmniej mi sie
    >tak wydaje

    Witam. Jestem co prawda dopiero pol roku po studiach, ale kilka
    projektow juz widzialem i w kilku bralem udzial. I z mojego
    (skromnego) doswiadczenia wynikaja dwie prawdy: dobrze napisana
    specyfikacja to skarb (idealnie jest wtedy, gdy programista nie ma o
    co pytac) i druga - wszelkie zmiany w projekcie moga go skutecznie
    polozyc (w sensie czasu implementowania zmian, wydajnosci, jakosci -
    generalnie latwo moze powstac totalny chaos nad ktorym nikt juz nie
    bedzie w stanie zapanowac).

    Uwazam, ze dobry projektant wart jest kazdych pieniedzy, ale przez
    dobrego rozumiem nie takiego, ktory przewidzi i ujmie 95% operacji
    wykonywanych przez uzytkownikow, tylko takiego, ktory bedzie mial tych
    operacji 100%, w tym zwlaszcza te 5%, prowadzace do krytycznych
    wyjatkow, komunikatow 'program wykonal niewlasciwa operacje', itp.

    Pozdrawiam,
    Macko