eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjejak myślicie › Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [bylo: Re: jak myślicie]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [bylo: Re: jak
    myślicie]
    Date: Thu, 27 Oct 2005 16:40:30 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 31
    Message-ID: <djqphb$453$1@inews.gazeta.pl>
    References: <dj7j0g$2b$1@inews.gazeta.pl>
    <13757$43576920$53f487c2$10881@nfa1.news-service.com>
    <dj8c7f$bqr$1@inews.gazeta.pl> <dj8d8c$ggn$1@inews.gazeta.pl>
    <djaavn$67t$1@inews.gazeta.pl> <djae0i$cml$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <djaefh$o9p$1@inews.gazeta.pl> <djaeqe$5ph$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <djdbe8$sqs$1@inews.gazeta.pl> <djdkmj$j2n$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: cev219.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1130424683 4259 83.30.197.219 (27 Oct 2005 14:51:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Oct 2005 14:51:23 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <djdkmj$j2n$1@nemesis.news.tpi.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-User: sobczyk.webdesign
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:167176
    [ ukryj nagłówki ]

    Immona napisał(a):
    >

    >
    > Moje pytanie znaczylo raczej, czy ma o tym gadac do prezesow,
    > marketoidow, dzialow B+R czy do kogos innego.
    >

    Trudno określić jednoznacznie. Teoretycznie, powinni być to menedżerowie
    produktu, czyli tzw. cyborgi, myślący skrajnie racjonalnie, kategoriami
    funkcjonalności komponentu. W praktyce chęcią zakupu komponentu
    wirtualnego kierują b. różne potrzeby i w zwiąku z tym - różni ludzie.
    Potrafią się o nie upomnieć zarówno producenci samolotów jak i
    producenci pralek albo firmy 5-osobowe (jeden z globalnych liderów rynku
    komp. wirtualnych) albo ogólnoświatowe molochy, zatrudniajace tysiące osób.

    Pojawia się więc taki problem, jak treść i formuła komunikatu
    marketingowego, jaki należy stworzyć a następnie przedstawić światu.
    To, czy odbiorcą będzie prezes, czy marketoid jest istotne, ale
    istotniejszy problem pojawia sie gdzie indziej, mianowicie na poziomie
    zderzenia komponentu (j. abstrakcyjny, techniczny, leksykon
    funkcjonalności, kod zrozumiały dla wtajemniczonych) i przekazu
    marketingowego (j. korzyści, zrozumiały dla klienta).

    Tak jak pisałem wcześniej - rozwiązanie gotowe już mam, aczkolwiek bawię
    się obecnie w rozwiązywanie problemu z pkt. widzenia produktu (komponent
    jako produkt,zarządzany jak produkt) i z pkt. widzenia projektu
    (komponentjako indywidualna usługa, realizowana w systemie projektu).

    pozdr.
    m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1