PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
  • Data: 2003-11-18 16:23:19
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1rtbrv8e7o3eq47sf5hn2qa4f3u3g44dmu@4ax.com...
    > Pięknego dnia Sat, 15 Nov 2003 10:44:03 +0100,
    > <k...@p...onet.pl> zakodował:

    > I tym sposobem powoli cofamy się do epoki kamienia łupanego. Bo kto
    > może wiedzieć, że potrzebuje czegoś, co jeszcze nie zostało
    > wynalezione, ani ile to może być warte? A skoro nie ma potrzeby, to po
    > co to wynajdować? Po co ulepszać produkty, skoro zamówienia będą tylko
    > na stare, znane wersje?

    Od proponowania nowych produktow, ktore zaspokajaja potrzeby z preliminarzy,
    maja byc instytuty badawczo-naukowe, ktorych zakres dzialalnosci ma byc
    zalezny od % mozliwosci produkcyjnych, ktore spoleczenstwo bedzie
    w stanie w referendum wybrac i przeznaczyc na prace tych instytutow.

    > Po co zmniejszać koszty produkcji czy zużycie
    > materiałów?

    Wyborem, ktory projekt wybrac, zajmuje sie spoleczenstwo, oczywiscie
    dotyczy to nie pojedynczych takich samych towarow, ale zbiorcza towaru,
    ktory bedzie produkowany w wielu lub jednym miejscu i bedzie
    zaopatrywal duza populacje.
    Przyklad: Produkcja drobiowego miesa, nie bedziemy sie pytac
    o kazdy przypadek umiejscowienia zakaldu dribiarskiego, ale o
    caly projekt, w ktorym jest zawarta polityka umiejscowiania dotyczaca duzego
    obszaru,
    np. obszaru Polski, taki projekt zawiera wyszegolnione naklady, az po etap
    oddania do uzytku.
    Cala rzecz ma polegac na wyborze sposrod wielu takich projektow.

    > Jak mierzyć koszty?

    Nakladami, gdzie 50% waznosci ma czas pracy czlowieka, po 25% waznosci
    waga zuzytych surowcow zywnosciowych i niezywnosciowych.

    > Jak wyceniać towar/produkt? Każdy towar musiałby mieć tabelkę z wyceną
    > na miliony innych towarów?

    Nic takiego by nie mial, mialby natomiast wycene w nakladach.
    Kazdy towar musialby kiedys zostac wyceniony w wadze potrzebnych surowcowo
    do jego wyprodukowania, i w ilosci czasu pracy ludzi potrzebnych do jego
    wyprodukowania.
    Surowcow zbyt duzo nie, jesli radza sobie z nimi gieldy towarowe, to i
    z przeliczeniem ile potrzeba na dany produkt nie powinno byc problemem.

    > Jak przechowywać zarobione "coś"? Jak potrzebuję masła, to muszę co
    > tydzień popracować za nie, czy mam jeść zjełaczałe?

    Wystarczy, ze w podaniu o prace zlozysz chec konsumpcji ilus kostek masla
    na miesiac, a bedziesz mogl je z taka sama czestotliwoscia odbierac w
    sklepomagazynie (nie na zapas) przez dany okres czasu.

    > Nie ma wtedy mowy
    > o urlopie.

    Jest w danym zakladzie plan urlopowy, wiadomo, ze w tym samym czasie
    wszyscy go nie dostana, podobnie jak dzisiaj.

    > Chyba, że znajdzie się środek nie psujący się, którego
    > potrzebuje piekarz - wtedy będę mógł np. muszelkami w czasie urlopu
    > płacić za chleb. Tylko, że wtedy te muszelki/złoto/paciorki/kamyczki
    > stają się środkiem płatniczym.

    Nie musisz uciekac sie do wynajdywania takich srodkow platniczych.
    Jesli znajdziesz chetnego na towar, ktory masz odebrac, to sie z nim
    wymienisz na jakis inny. A nawet mozna nawet stworzyc, na potrzebe osob,
    ktore czesto zmieniaja upodobanie konsumpcyjne towaru, gielde zamiany.
    Oczywiscie sami zainteresowani musieliby jej dzialalnosc koordynowac,
    czyli bylaby poza glownym nurtem produkcyjnym, do czasu, gdyby
    potrzeba jej funkcjonowania nie wspiela by sie tak wysoko w hierarchii
    potrzeb w preliminarzach, ze istnialaby systemowa potrzeba jej utrzymywania.

    > Ale dosyć tego, bo skończył mi się pokarm dla trolli.

    Juz problem o poszczegolnych towarach i ich porownywalnosci omawialem nie
    raz
    na pl.sci.ekonomiczne.
    Ale ostatnio i na pl.praca.dyskusje omawialem to w liscie

    Klus