PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy warto mowic ? › Re: Czy warto mowic ?
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy warto mowic ?
    <e2a9tk$l2a$1@news.dialog.net.pl> <e2ab34$m9c$1@news.dialog.net.pl>
    <e2he69$nos$1@inews.gazeta.pl> <LwX2g.16228$JZ1.618258@news.xtra.co.nz>
    <6...@4...com>
    Date: Tue, 25 Apr 2006 13:17:12 +1200

    Bremse wrote:

    > To już zależy od obrotności. Nasi współrodacy na dorobku są z tego
    > znani :-)

    Tak. Tylko ze mnie czasem bulwersuja proporcje zaradnosci przeznaczanej
    na kupowanie taniej a tej przeznaczanej na zarabianie wiecej :)

    > Pomoc socjalna w UK nie jest mądrze zaplanowana, spójrz na statystyki
    > dotyczące bezrobocia i zwolnień chorobowych wśród mniejszości
    > etnicznych i autochtonów. Zobacz na procedury i zasiłki wspomagające
    > patologię tzn. promujące efektywną kopulację wsród debili. Przy
    > brytyjskich formach "pomocy" nasze becikowe, które ma na celu
    > wpomaganie rozmnażania się wyborców LPR i Samopisu (tylko patologia
    > narobi dzieci, żeby dostać ten moherowy zasiłek), to pikuś.

    Toz mowilam, ze panstwo socjalne, tylko plus wolny rynek. Na temat
    systemu pomocy socjalnej w UK wiem niewiele i mowiac o "madrze
    zaplanowanej" pomocy mowilam raczej o hipotetycznej sytuacji w jakims
    bardziej idealnym panstwie - gdy ta kasa jest dobrze wydawana.

    Zasadniczo chodzi mi jednak o to, ze pozwolenie na wolny rynek pozwala
    na taki wzrost podatkow sciaganych z tego rynku (dzieki rozwojowi rynku,
    a nie wzrostowi podatkow), ze po wydaniu na to, na co nalezy wydawac
    podatki (wojsko i policja, drogi, nauka itp.) mozna jeszcze cos wydac na
    pomoc socjalna nie nadszarpujac wlasciwego poziomu tych pierwszorzednych
    wydatkow panstwa. Natomiast gdy wydatki na socjal sa dokonywane w
    warunkach niedostatku kasy na "pierwszorzedne wydatki panstwa", to jest
    to patologia.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl