PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to szansa dla mnie? › Re: Czy to szansa dla mnie?
  • Data: 2005-01-11 19:04:11
    Temat: Re: Czy to szansa dla mnie?
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cs164s$a82$1@news.onet.pl...

    > Michał zastanawia się nad wyborem? Mi się wydaje, że zadał pytanie na
    > grupie z nadzieją, że wszyscy zaczną mu przytakiwać.
    > Natomiast większość ma całkiem odmienne zdanie, a Michał nadal uparcie
    > broni swoich racji, zupełnie nie starając się zrozumieć tego co inni
    > starsi starają się mu przekazać.

    Wiem, jak dzialaja newsy. Nie oczekuj, ze ktos powie "o kurcze, masz racje,
    a ja sie mylilem, zmieniles moje zycie" w sprawach dotyczacych pogladow.
    Jesli idziesz na newsy rozwazac takie sprawy publicznie, to bronisz swojego
    stanowiska dla wysluchania wszystkich argumentow przeciwnej strony,
    wychodzisz z tego z twarza "osoby konsekwentnej" i bez dawania komukolwiek
    satysfakcji, a potem rozwazasz w myslach wszystko, co zostalo powiedziane i
    Twoje nastawienie sie czesto zmienia, ale nie wracasz na newsy po to, zeby
    za to dziekowac. To bardzo ludzkie postepowanie. Widzialam ten proces i na
    sobie, i na innych, ktorym ja z kolei trulam belfersko, tak jak w tym watku.
    Dopoki mloda osoba pyta i dyskutuje i robi to z kultura, trzeba spokojnie
    uzasadniac swoje stanowisko tyle razy, ile jemu chce sie dyskutowac a mi
    odpowiadac - zeby dostarczyc odpowiednio wiele materialu do wlasnych
    prywatnych przemyslen i do podjecia odpowiedniej decyzji.

    Przypadek Michala jest dla mnie taki, ze dla niego jest sens isc na studia
    wtedy, gdy wybierze je w zgodzie z zainteresowaniami, uzdolnieniami i
    zaplanowaniem kariery - jakby mial isc na jakiekolwiek dla uzyskania
    papierka magistra, to nie ma sensu, bo i tak w trakcie zabraknie zapewne
    motywacji przy takim nastawieniu. Mysle, ze zamiast walczyc w dyskusji o
    wartosc samych studiow, sens by bylo rozwazac raczej to, jakie studia by
    mogl wybrac, w jaki sposob szukac na nich mozliwosci zarobku, na czym sie
    podczas nich skupic, zeby poskutkowalo to bardziej lukratywna kariera
    zawodowa po ich zakonczeniu, jednym slowem, czy istnieje dla niego w naszych
    realiach sensowna propozycja uwzgledniajaca studia i to, co czego on chce od
    zycia i laczaca obie te rzeczy w dobra i skuteczna strategie.

    BTW dla mnie lepsze sa osoby, ktore wiedza, ze chca kasy, niz osoby, ktore
    nie wiedza, czego chca od zycia :)

    I.