PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to prawda? › Re: Czy to prawda?
  • Data: 2003-12-21 20:57:25
    Temat: Re: Czy to prawda?
    Od: " Marek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kubik <k...@p...pl> napisał(a):

    > Możesz podać kokretne przykłady? Nie twierdzę, że pracownicy
    > mają dobrze, bo dobrze wcale nie mają, jednak ośmielę się stwierdzić
    > że mają lepiej niż pracodawcy.

    Czy wśród pracodawców jest bezrobocie? Czy pracodwcy są masowo zwalniani?
    Czy pracodawcy muszą znosić upokorzenia przy staniu się o pracę?
    Czy pracodawcy pracują coraz częściej za darmo lub całe miesiące proszą
    i czekają na pensje zapisane w umowie? Itp. itd.

    > Poza tym, czy sądzisz, że gwarantowane w kodeksie osłony
    > dla pracowników wpływają naprawdę na ich korzyść? Podam
    > ci prosty przykład - dlaczego pracodawcy wolą nie zatrudniać
    > kobiet? Bo jeżeli zajdzie w ciążę, to nie będą mogli jej zwolnić.
    > Źle to czy dobrze? Źle, gdyby nie było takiego zapisu, wiele kobiet
    > mogło by znaleźć pracę.

    Kobieta, która zaszła w ciąże powinna być ukarana zwolnieniem - ciekawa
    teoria. A jaka prorodzinna. Co najmniej 3/4 pracowników nie stać na
    samodzielne utrzymanie żony w ciąży - pensje są coraz niższe. Kobieta musi
    być aż do rozwiązania w pracy lub na zwolnieniu w przypadku komplikacji.
    A co ma zrobić kobieta singiel, która zajdzie w ciążę? Kamień do szyi i
    chlup??? Bez osłon socjalnych tylko krok do ustawowego uchwalenia
    niewolnictwa. Mentalność polskiego pracodawcy jest inna niż mentalność
    pracodawców w UE. Tak jak ludzi do pracy trzeba było zmusić przy pomocy
    bezrobocia (tylko, że to bezrobocie wymknęło się spod kontroli),
    tak polski pracodawca musi być zmuszany przepisami do chociaż resztek
    poszanowania praw pracownika.

    > Najwyższa pora zrewidować swoje poglądy na temat zatrudnienia.
    > Coraz to nowe przepisy nie wpływają na jego wzrost, ale na jego
    > ograniczanie.
    Jakoś nie zauważyłem zmian w przepisach na korzyść pracownika. Może coś
    przeoczyłem, ale i tak większość zmian jest na korzyść pracodawcy,
    a bezrobocie i tak nie maleje znacząco.

    > Kodeks pracy powinien zawierać jeden artykuł: "pracownikowi przysługuje
    > wynagrodzenie płatne w terminie i wysokości ustalonej w umowie".

    Ciekawe. To jest jedno z najczęściej popełnianych przez pracodawców
    przestępstw przeciwko prawom pracownika.

    Marek