PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy mimo ciąży pracodawca może mnie zwolnić??? › Re: Czy mimo ciąży pracodawca może mnie zwolnić???
  • Data: 2002-06-24 06:32:14
    Temat: Re: Czy mimo ciąży pracodawca może mnie zwolnić???
    Od: "ToGa" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Ale

    | I dlatego pracodawcy nie chca zatrudniac kobiet w ciazy! Ja bylbym za
    | tym zeby ZUS placil od pierwszego dnia na chorobowym. Wtedy juz by sie
    | ZUS'owcy postarali skontrolowac takich darmozjadow na nie konczacych sie
    | zwolnieniach.

    Byłbym daleki od nazywania kobiety w ciąży "darmozjadem". Może sam byś
    spróbował jak to jest?

    A jeśli chodzi o główny temat to przypomniał mi się jeszcze jeden aspekt
    sprawy. Jeśli idziesz na zwolnienie od wczesnej ciąży do po 35 dniu
    zwolnienia wynagrodzenie płaci za Ciebie ZUS. W praktyce dla pracodawcy nie
    ma w tym momencie znaczenia czy Ciebie zwalnia czy nie, bo np. przy
    zwolnieniu jest okres wypowiedzenia więc dla niego finansowo to samo. Tak
    więc kobiety w ciąży mają u normalnych pracodawców spokój.

    Z mojego podwórka jest właśnie taki przykład, gdzie zamiast zwalniać
    dodatkowo jedną osobę szef zgodził się doliczyć do ilości zwolnionych
    kobietę w ciąży, która i tak większość czasu spędzi na zwolnieniu.