PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy mimo ciąży pracodawca może mnie zwolnić??? › Re: Czy mimo ciąży pracodawca może mnie zwolnić???
  • Data: 2002-06-25 00:16:30
    Temat: Re: Czy mimo ciąży pracodawca może mnie zwolnić???
    Od: Konrad 'kaspy' Palczynski <k...@s...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ToGa wrote:

    > lekarskie
    > prawnik z
    > Ale

    > Byłbym daleki od nazywania kobiety w ciąży "darmozjadem". Może sam byś
    > spróbował jak to jest?

    Czy ja napisalem cos o kobiecie w ciazy? Ja pisze o osobach
    pozostajacych na niekonczacych sie zwolnieniach, bo przeciez w Polsce
    wystarczy pojsc do lekaza i sie dostaje zwolnienie. Znam takie sytuacje
    - komus sie robota nie podoba, to bierze zwolnienie i szuka innej pracy.
    Takich gosci powinno sie pozbawiac praw do wszelkich swadczen, podwajac
    im stawke zusu, bez odliczenia od podatku. A lekaza pozbawiac prawa
    wydawania jakichkolwiek dokumentow do konca zycia. Przez takich debili
    mloda dziewczyna jest przegrana od razu na starcie, bo pracodawca musi
    sie liczyc ze zajdzie w ciaze i zaraz wezmie zwolnienie, urlop itp.itd.
    Podobnie jest tez w przypadku innych pracownikow - po co sa te szopki z
    przedluzaniem umow czasowych i innymi przekretami? Pracodawcy chca sie
    zabezpieczyc przed sponsorowaniem zbednego balastu. I wcale sie nie
    dziwie.

    > A jeśli chodzi o główny temat to przypomniał mi się jeszcze jeden aspekt
    > sprawy. Jeśli idziesz na zwolnienie od wczesnej ciąży do po 35 dniu
    > zwolnienia wynagrodzenie płaci za Ciebie ZUS. W praktyce dla pracodawcy nie
    > ma w tym momencie znaczenia czy Ciebie zwalnia czy nie, bo np. przy
    > zwolnieniu jest okres wypowiedzenia więc dla niego finansowo to samo. Tak
    > więc kobiety w ciąży mają u normalnych pracodawców spokój.

    Zauwaz ze pracownik jest po to zeby pracowac, a nie tylko odbierac
    pensje. Policz sobie koszty zatrudnienia i przeszkolenia nowego
    pracowanika.

    > Z mojego podwórka jest właśnie taki przykład, gdzie zamiast zwalniać
    > dodatkowo jedną osobę szef zgodził się doliczyć do ilości zwolnionych
    > kobietę w ciąży, która i tak większość czasu spędzi na zwolnieniu.

    W taki sposob przez roznych zlodziei i kombinatorow, traca ludzie ktorzy
    chca uczciwie pracowac i zarabiac pieniadze.

    --
    -- Konrad "Kaspy" Palczynski --
    -- http://www.kaspy.z.pl ------