PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV › Re: Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV
    Subject: Re: Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    <jgmbq8$h9k$1@inews.gazeta.pl> <jgmcao$in0$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@o...pl>
    <4f2f0694$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@o...pl>
    <jgo1j2$3sd$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@o...pl>
    <jguo42$h3k$1@inews.gazeta.pl> <jgvva7$8mb$1@inews.gazeta.pl>
    <jh068p$sus$1@inews.gazeta.pl> <jh08a3$5ju$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@a...opteris.pl> <jhah7o$nmh$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@a...opteris.pl> <jhdspt$sbj$1@inews.gazeta.pl>
    Date: Tue, 14 Feb 2012 17:50:09 +0100
    From: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 14-02-2012 o 15:58:04 gont <g...@d...plusnet.pl> napisał(a):

    > Chłopie wyluzuj, bo ci żyłka pęknie...

    Mam ich wystarczajaco duzo.

    > Ależ określamy je dokładnie. *W ogłoszeniu*.
    >
    > Nie publikowałem tutaj ogłoszenia, ta grupa nie jest do tego
    > przeznaczona.

    A ja zapytalem czy tylko c++ czy cos jeszcze. Po czym okazalo sie, ze
    jednak masa dodatkowych umiejetnosci jest u Was wymagana.

    > Jeszcze raz. Nie prowadzę tutaj rekrutacji.

    Ja tylko doradzilem, jak ta rekrutacja moglaby wygladac, bys pozniej sie
    nie zalil, ze przychodzi programista c++ (z klasami albo miszcz) i na
    pojecie "left dżoin" robi karpia.
    Poza tym, pierwsza odpowiedz nie tyczyla sie az tak bardzo Ciebie, tylko
    byl to bardziej obraz wlasnie rekrutacji w branzy, gdzie ma sie do
    czynienia z kwiatkami jakie opisalem. Ty to odebrales osobiscie, wiec
    flejmujemy.

    > Tak z ciekawości. W jaki sposób ze styczności z AutoCad wynika Ci bycie
    > piratem?

    W takim, ze nie kazdy ma do niego dostep, bo jest strasznie drogi. Dla
    wiekszosci jedyna droga, by go uzywac, jest po prostu piractwo (tak, dla
    studentow architektury tez!).

    > Naprawdę nie wiem co chcesz udowodnić. Starałem się pokazać Ci jakie są
    > rzeczywiste potrzeby rynku na naszym przykładzie. Możesz sobie dorobić
    > ideologię, ale jeśli kandydowałbyś do nas, to przegrasz z człowiekiem
    > który tego SQL-a po prostu zna (nawet podstawy). Oczywiście może się
    > zdarzyć że takiego nie będzie, albo będzie za drogi. Ale nie zmienia to
    > faktu że to pracodawca decyduje jakich pracowników szuka.

    A ja staralem Ci jedynie pokazac, jakie sa realia rekrutacji na tymze
    rynku.

    > No tak, teraz to już powinienem wogóle spalić się ze wstydu :)

    Czasy palenia na stosach juz minely ;-) Z reszta, palenie w ogole jest
    passe.

    > Nie ma problemu. Jeśli zrobisz to tak, żeby oceniający nie miał problemu
    > ze zrozumieniem - wszyscy będą szczęśliwi.

    P/w - bazgroly na kartce moga utrudniac zrozumienie, chocby tam byl
    algrorytm na skale Nobla. Pol biedy, jesli mozna na biezaco omowic go z
    rekruterem. Bywa jednak tak, ze zostawiasz te bazgroly i idziesz do domu w
    oczekiwaniu na wieczny telefon "wkrotce oddzwonimy".

    > Nie martw się, damy ci drugą.
    >
    > Jak potrzebujesz damy ci format A3.
    >
    > Mamy też ploter - tam jest taki wielki rulon papieru. Nie będziemy Cię
    > ograniczać.

    No i w dobie komputerow, na stanowisko *programisty*, ktory ma
    oprogramowywac tenze komputer, nadal uzywa sie metod rodem ze
    sredniowiecza. Nie uwazasz tego za archaizm? :) Nawet testy na prawo jazdy
    nie sa juz papierowe, tylko cyfrowe, po czym nastepuje egzamin
    _praktyczny_...

    Jest problem. Problem miedzy kartka a ekranem jest taki, ze piszac kod na
    komputerze, i chcac np wymazac jakis segment kodu, po prostu go zaznaczasz
    i kasujesz. Na kartce powstaje istny bazgrol jakby to dziecko 3 letnie
    pisalo. A powinienes wiedziec, ze nie zawsze pierwsza mysl jest wlasciwa i
    kod sie poprawia. Malo tego - taki test to tez ogromny stres, przez co nie
    da sie czasami od razu idealnie napisac tego, co przychodzi do glowy po
    jakims czasie. Dlatego uwazam takie kartki za debilizm. Z reszta, jesli
    mam pamietac algorytmy na pamiec, to wystarczyloby po prostu napisac na
    kartce, jakim algorytmem to potraktowac, a nie rozpisywac kod tego
    algorytmu (czy nawet grafy). Czemu to ma sluzyc? Ma to ukazac umiejetnosc
    programowania? Nie. Lepszym bylby po prostu test napisania jakiegos
    okreslonego programiku, badz znalezienia bledu w kodzie. Ba! Bywa tak, ze
    w jednym jezyku dana czynnosc rozwiaze sie jedna funkcja, a w innych
    trzeba dopiero to rzezbic, wiec tym bardziej nie ma to zadnego sensu.

    > Wspaniały zestaw argumentów. Mój syn czasem wymyśla podobne jak chce mi
    > udowodnić że w żadnym wypadku nie może odrobić dzisiaj lekcji :)

    Moze warto czasem posluchac syna i wsluchac sie w to, co ma do powiedzenia?

    > Pytanie na teście jest np. takiego typu. Masz dane w takiej postaci.
    > Dodatkowo zakładamy cośtam. Trzeba wykonać zadanie takie. Napisz jak byś
    > to rozwiązał.
    >
    > Problem jest do przemyślenia w jakieś 5 minut. Rozwiązanie zajmuje
    > kilkanaście linii pseudokodu.

    p/w

    > W naszym ogłoszeniu jest "znajomość angielskiego na poziomie rozumienia
    > dokumentacji technicznej".

    W wielu ogloszeniach jest taki sam zapis, jednakze realia sa zgola
    zupelnie inne.

    > Skąd wiesz jakich mamy ignorantów w firmie?
    >
    > Może to jednak Ty się przebranżowisz na tego jasnowidza?
    >
    > Nie wiem w jakiej sytuacji jesteś. Studiujesz, pracujesz, szukasz pracy.
    > Dam Ci radę naprawdę z dobrego serca. Z takim nastawieniem szukanie
    > pracy będzie dla Ciebie długim i bardzo frustrującym procesem.

    A jakie jest moje nastawienie? Oswiecisz mnie?

    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.