PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV › Re: Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV
    From: gont <g...@d...plusnet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy jest coś niewłąściwego/niemoralnego w wysyłaniu CV
    Date: Tue, 14 Feb 2012 15:58:04 +0100
    <jgmbq8$h9k$1@inews.gazeta.pl> <jgmcao$in0$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@o...pl>
    <4f2f0694$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@o...pl>
    <jgo1j2$3sd$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@o...pl>
    <jguo42$h3k$1@inews.gazeta.pl> <jgvva7$8mb$1@inews.gazeta.pl>
    <jh068p$sus$1@inews.gazeta.pl> <jh08a3$5ju$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@a...opteris.pl> <jhah7o$nmh$1@inews.gazeta.pl>
    <o...@a...opteris.pl>

    Jaskiniowiec pisze:

    > Dobrze, ze jasnowidzem/wrozem nie zostales z takim "widzeniem". Chociaz,
    > tam mozna miec rozne zwidy, wiec moze pomysl o przebranzowieniu sie?

    Chłopie wyluzuj, bo ci żyłka pęknie...

    > W każdym razie Twoja wypowiedź wydaje się być idealną ilustracją
    > problemu pracodawców. Ludzie często przychodzą z takim właśnie
    > nastawieniem - ręce opadają.
    >
    > Tak, takich właśnie kompetencji potrzebujemy! Wyobraź sobie, że pisząc
    > aplikację współpracującą z bazą danych musisz znać c++ i sql! Zdziwiony?
    >
    > To okresl je dokladnie, wowczas nie bedzie rozczarowan po jednej i
    > drugiej stronie.

    Ależ określamy je dokładnie. *W ogłoszeniu*.

    Nie publikowałem tutaj ogłoszenia, ta grupa nie jest do tego przeznaczona.

    > Widzisz, problem jest taki, ze wczesniej napisales c/c++ (nadal nie
    > okresliles, czy to ma byc c z klasami, czy sztuka dla sztuki), pozniej
    > dodajesz sql (w praniu wyszlo, ze chodzi o Oracle), a jeszcze pozniej
    > wynalazki Autodeska. Naprawde, zdecyduj sie i wymien wszystko jak
    > nalezy, a wowczas nie bedziesz rozczarowany.

    Jeszcze raz. Nie prowadzę tutaj rekrutacji.

    > Nie kazdy programista musi miec stycznosc z bazami, a tym bardziej nie
    > kazdy jest piratem i ma stycznosc z AutoCad!

    Tak z ciekawości. W jaki sposób ze styczności z AutoCad wynika Ci bycie
    piratem?

> [...]
    > jezykow programowania. Jezyki programowania sa do siebie bardzo
    > zblizone, wiec znajac tylko jeden jezyk mozna nauczyc sie innego
    > sporadycznie szybko. Tyle, ze dochodza okreslone srodowiska
    > programowania, biblioteki, frameworki etc. Co z tego, ze mam w malym
    > palcu c++, jesli przyjdzie mi cos napisac np. w VS, a ja jestem
    > "borlandowcem" i vcl znam na pamiec, za to Microsoftowych wynalazkow
    > (ktorych tez jest niemalo) nie znam? Badz cale zycie klepalem kod
    > linuksa? Uwazasz, ze Linus Torwalds jest uposledzonym programista, bo
    > nie zna SQL i innych wodotryskow, ktore wymieniles?

    Naprawdę nie wiem co chcesz udowodnić. Starałem się pokazać Ci jakie są
    rzeczywiste potrzeby rynku na naszym przykładzie. Możesz sobie dorobić
    ideologię, ale jeśli kandydowałbyś do nas, to przegrasz z człowiekiem
    który tego SQL-a po prostu zna (nawet podstawy). Oczywiście może się
    zdarzyć że takiego nie będzie, albo będzie za drogi. Ale nie zmienia to
    faktu że to pracodawca decyduje jakich pracowników szuka.

    > Malo tego - mozna zajmowac sie bazami, nie znajac w ogole SQL. Od tego
    > sa odpowiednie klasy/biblioteki/technologie. Do baz mozna sie odwolywac
    > w przerozny sposob.Ty widocznie jestes ograniczony tylko do jednego z
    > nich, totez moze warto, bys spojzal w lustro. Wymagasz od innych
    > znajomosci przeroznych jezykow, pokazujac jednoczesnie, ze sam jestes
    > ograniczony tylko do SQL w dostepie do baz danych.

    No tak, teraz to już powinienem wogóle spalić się ze wstydu :)

    > To jakiś problem? Nie umiesz wymyślić algorytmu bez komputera?
    >
    > To po co pisac?! Lepiej narysowac...

    Nie ma problemu. Jeśli zrobisz to tak, żeby oceniający nie miał problemu
    ze zrozumieniem - wszyscy będą szczęśliwi.

    > Pisanie kodu na kartce jest o tyle chore, ze kartka nie jest z gumy i ma
    > okreslona pojemnosc.

    Nie martw się, damy ci drugą.

    Jak potrzebujesz damy ci format A3.

    Mamy też ploter - tam jest taki wielki rulon papieru. Nie będziemy Cię
    ograniczać.

> [...]
    > jest co najmniej kilkanascie, aczkolwiek kazdy z nich trzeba dobrac do
    > odpowiednich danych. QuickSort nie jest do wszystkiego. Co mi zatem da
    > napisanie byle algorytmu, skoro napierw trzeba znac probke danych do
    > obrobki i ten algorytm dopiero odpowiednio podstawic, a czesto wrecz
    > zoptymalizowac lub nawet wymyslec? Na to potrzeba czasu, czesto wiecej,
    > niz pozniejsze samo wklepanie kodu, zatem kilka min. podczas testu jest
    > zwyczajnie smieszne. Taki test moze jedynie ukazac, czy ktos przeczytal
    > ksiazke "Algorytmy i struktury danych", ale z umiejetnoscia

    Wspaniały zestaw argumentów. Mój syn czasem wymyśla podobne jak chce mi
    udowodnić że w żadnym wypadku nie może odrobić dzisiaj lekcji :)

    Pytanie na teście jest np. takiego typu. Masz dane w takiej postaci.
    Dodatkowo zakładamy cośtam. Trzeba wykonać zadanie takie. Napisz jak byś
    to rozwiązał.

    Problem jest do przemyślenia w jakieś 5 minut. Rozwiązanie zajmuje
    kilkanaście linii pseudokodu.

> [...]
    > sprawdzaja ta umiejetnosc poslugiwania sie angielskim. Na wlasnym
    > przykladzie nauczylem sie angielskiego z helpow i dokumentacji i to w
    > czasach, gdy dstep do internetu byl wdzwaniany, ale nie mialem na tyle
    > czestych okazji wykorzystywac tego jezyka w mowie, przez co nie chce
    > kaleczyc czyis uszu. Co innego, gdy w ogloszeniu jest zapis: "swietny
    > angielski w *mowie* i pismie" (i to tez jestem w stanie zrozumiec) a co
    > innego sama znajomosc angielskiego, by moc przeczytac jakis tutek w
    > necie, tudziez napisac kilka zdan do kontrahenta.

    W naszym ogłoszeniu jest "znajomość angielskiego na poziomie rozumienia
    dokumentacji technicznej".

    > Tyle, ze wiekszosc ogloszen pisanych jest przez takich ignorantow, jak u
    > Ciebie w firmie. W ogloszeniu mozna przeczytac o wystarczajacym
    > angielskim, a pozniej sie okazuje, ze i tak wymagany jest fluency english.

    Skąd wiesz jakich mamy ignorantów w firmie?

    Może to jednak Ty się przebranżowisz na tego jasnowidza?

    Nie wiem w jakiej sytuacji jesteś. Studiujesz, pracujesz, szukasz pracy.
    Dam Ci radę naprawdę z dobrego serca. Z takim nastawieniem szukanie
    pracy będzie dla Ciebie długim i bardzo frustrującym procesem.

    --
    gonT
    zaczyna każdego żałować i w końcu nie ma komu w mordę dać.
    (W. Wharton: Ptasiek)<<