PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ? › Re: Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?
  • Data: 2004-03-07 20:41:29
    Temat: Re: Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości
    news:detm40h2hfsjbs9h6m60i6sp8rpmru923a@4ax.com...
    > A ja juz nawet w informacjach ze zrodel eurolubnych zaczynam dostrzegac
    > wypowiedzi, ze "poczatkowo" wejscie do unii zaowocuje zwiekszeniem
    > bezrobocia w Polsce.

    Nie za bardzo rozumiem co to znaczy już. Informacje o wzroście
    bezrobocia były dostępne parę ładnych lat temu. O ile dobrze pamiętam
    to jeszcze za czasów sld (tzn. lata 90-te) były publikowane raporty w
    formie książek, które ja widziałem w bibliotece. Opisane tam były
    (wyszczególnione w punktach) pozytywne i negatywne skutki ewentualnego
    wsiąknięcia Polski przez UE.
    Książkę tą czytałem jakieś 5 lat temu i była tam mowa o przejściowym
    (do 10 lat) wzroście bezrobocia (chyba o max. 5%) - tłumaczono to
    wejściem na rynek polski firm zagranicznych, które to miałyby
    doprowadzić do upadku najsłabsze polskie przedsiębiorstwa.

    Przed referendum to wyciszano. Jedynie eurosceptycy darli sie wielkim
    glosem.Model na bezrobocie byl - ludzie poszukaja pracy poza Polska i
    spadnie.
    5%+30% = 35 %.
    10 lat. Ladnie przejsciowo.
    Poza tym sadze, ze wzrost bezrobocia bedzie niestety wiekszy niz te
    5%.Strach sie bac.

    Podejrzewam, że jak poszukasz to znajdziesz ten raport w bibliotece -
    bedziesz wtedy mógł poczytać nie tylko o negatywnych skutkach, lecz
    również o pozytywnych tzn. o natychmiastowym otwarciu unijnego rynku
    pracy dla Polaków (pewnie dlatego to 5% wzrostu bezrobocia),

    Poczytaj lepiej prase a nie stare ksiazki, jesli potrzebujesz info o rynkach
    pracy. Naturalnie nie mowioe tego z pozycji zawiedzionych nadzieji, poniewaz
    nie wierzylem ze emigracja za praca bedzie rozwiazaniem, oraz caly czas
    uwazalem, ze miejsca tak naprawde beda dla wysokiej klasy specjalistow.

    nieokrojonych dopłatach dla rolnictwa,
    :))
    łatwodostępnych funduszach
    strukturalnych (na budowę dróg, rozwój obszarów wiejskich)

    :))
    i innych
    brukselskich życzeniach.

    :)))

    Szkoda, ze jestem bezrobotny, bo nie mam za co zrobic zapasow zywnosci :(((

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    --