PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ? › Re: Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?
  • Data: 2004-03-07 22:14:29
    Temat: Re: Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przed referendum to wyciszano. Jedynie eurosceptycy darli sie wielkim
    > glosem.Model na bezrobocie byl - ludzie poszukaja pracy poza Polska i
    > spadnie.
    > 5%+30% = 35 %.
    > 10 lat. Ladnie przejsciowo.

    No a ile to przejściowo mogłoby trwać?

    > Poza tym sadze, ze wzrost bezrobocia bedzie niestety wiekszy niz te
    > 5%.Strach sie bac.

    Nie będzie większy, ze statystyk wyrzuci się kilka procent i będzie te
    5%.

    > Poczytaj lepiej prase a nie stare ksiazki, jesli potrzebujesz info o rynkach
    > pracy.

    Ja czytałem te książki, gdy były w miarę młode ;-)
    A co do czytania prasy to nie za bardzo wiem co mam czytać, różnie o
    tym piszą. W polskiej piszą, że na zachodzie jest dobrze. W zachodniej
    piszą, że nieciekawie.
    Samemu sprawdzić nie mam jak. Za bardzo nie wiem co się dzieje - w NRD
    dużej biedy nie widać, ale jak przespacerować się po takim
    Frankfurcie(O), to można zauważyć, że kto mógł to uciekł na zachód
    (niezamieszkane bloki), zatem jest źle? Ale w takim razie ci co ucieli
    do RFN, to po coś to zrobili, czyli na "zachodnim" zachodzie jest
    lepiej?

    > Naturalnie nie mowioe tego z pozycji zawiedzionych nadzieji, poniewaz
    > nie wierzylem ze emigracja za praca bedzie rozwiazaniem,

    Podobno w ostatnich 4 latach z Polski uciekło 300k ludzi , a 250k
    szykuje się do wyjazdu. (http://www.wprost.pl/ar/?O=57003)

    > oraz caly czas
    > uwazalem, ze miejsca tak naprawde beda dla wysokiej klasy specjalistow.

    Tak - wyłącznie z doświadczeniem (tak wynika z ogłoszeń np. na
    uk.jobs.offered) - na takich, którzy w Polsce bez problemu się
    odnajdą.
    Jeśli bym wiedział, że będzie istniała możliwość zdobycia
    doświadczenia, gdzieś w krajach anglo- lub niemieckojęzycznych, to po
    studiach pewnie bym się zdecydował na emigrację.

    > Szkoda, ze jestem bezrobotny, bo nie mam za co zrobic zapasow zywnosci :(((

    A po co?

    --
    pozdrawiam
    Bremse