PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo jest zlego w checi pracy "dla pieniedzy" ? › Re: Co jest zlego w checi pracy "dla pieniedzy" ?
  • Data: 2005-04-28 18:36:26
    Temat: Re: Co jest zlego w checi pracy "dla pieniedzy" ?
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu> szukaj wiadomości tego autora

    > IMHO wlasnieplaca jest chyba najlepszym motywatorem do pracy i
    > czynnikiem ktory sprawia ze prace sie szanuje

    Złe założenie i dlatego błędne wnioski.
    Owszem - może dla wielu być bardzo dobrym, ale tylko, jeśli jest
    jednym z... Jeśliby tak było jak mówisz, to każdy zakładałby
    działalność gospodarczą i podpisywałby umowę zlecenie lub zlecenie
    typu agencyjnego, zamiast umowy o pracę. Co nie oznacza, że przy
    takich umowach płaca staje się najlepszym motywatorem jako wyłączny
    czynnik.

    > wiec dlaczego chec zarabiania znacznych
    > sum i praca stricte dla pieniedzy ma byc czyms zlym?

    Nie wiem, czy jest złym, bo pomimo zajmowania się od lat sprzedażą,
    gdzie mam do czynienia z zarobkami jako silnym bodźcem, nigdy jeszcze
    nie spotkałem osoby, dla której sam fakt zarabiania tych pieniędzy
    byłby wystarczający. Może ktoś taki gdzieś istnieje, ale dla mnie
    problem jest całkowicie abstrakcyjny, a pytanie postawione w sposób
    błędny.

    > Oczywiscie pominmy cale to pierdu, pierdu o identyfikowaniu sie z
    > organizacja, praca w zepole, wyzszymi ideami i potrzebami, poczuciem
    > wartosci i przydatnosci oraz szacunku.

    Nie miałbyś szans utrzyania się w zespole, który zarabia naprawdę
    dużo, więc jeśli nie zmienisz swojego "światopoglądu", nie dowiesz
    się, co to znaczy dobry zarobek. A nawet jeśli byłbyś taki świetny,
    że potrafiłbyś bez pracy (solidarności) z zespołem "robić dużą kasę",
    to i tak musiałbym Cię zwolnić, albo straciłbym efekty całego zespołu
    - byłbyś demotywatorem. A ona są dla firmy ważniejsze, bo w sumie
    przynoszą więcej.

    > Dziwnym trafem temat kasy jest zawsze omijany dookoła i tak sobie
    > mysle ze cala ta ideologia jest tylko po to aby pracownika wycyckac
    > w oparciu o jak najwieksza ilosc dorobionych do tego faktu teorii

    Kolejne bzdury. Tam, gdzie płaca powiązana jest z efektami pracy (a
    nie samym faktem pracy), właśnie te "dorobione do tego faktu teorie"
    muszą "zagrać" wyjątkowo precyzyjnie, żeby mówić o dobrej kasie.
    A temat kasy pomijany? Ja np. oferuję możliwość zarobienia więcej i
    znaczenie więcej niż przeciętny dochód w danej branży. Ale właśnie
    dzięki temu, że właściwie stosuję w praktyce "całą *tą* ideologię".
    Inaczej ja też opowiadałbym bzdury, żeby pracownika "wycyckać".

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej