PracaGrupypl.praca.dyskusjeCiekawy pomysł na zdobywanie doświadczenia... › Re: Ciekawy pomysł na zdobywanie doświadczenia...
    From: Wieslaw Bicz <W...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ciekawy pomysł na zdobywanie doświadczenia...
    Date: Thu, 06 Nov 2003 12:16:02 +0100

    > Ja jestem bezrobotnym absolwentem. 2 dyplomy mgr+podyplomowe, język angielski.
    > Posiadam mnóstwo zapału, pomysłów i dobrych chęci. Jestem pozytywnie
    > nastawiony do pracy i przyszłego pracodawcy. Nie mam dużych wymagań
    > finansowych. Dlaczego jestem gorszy od człowieka który np. przez rok pracował
    > jak robot i poznał jedynie fragment organizacji swojej firmy, fragment który
    > ładnie wyglšda w CV i na rozmowie kwalifikacyjnej, ale i tak wiedza ta będzie
    > bezużyteczna w nowym miejscu pracy.
    > Irytuje mnie traktowanie mojej osoby przez potencjalnego pracodawcę jak
> [...]

    Wydaje mi się, że to jest dość proste: Sš przypadki, kiedy pracowadcy szukajš kogoś z
    konkretnym
    doświadczeniem, i wtedy łatwo wykryć ludzi tylko symulujšcych jego posiadanie. I sš
    takie, kiedy
    doświadczenie nie jest absolutnie konieczne, bo chodzi np. o nowe stanowisko pracy, o
    pomocnika dla
    kogoś, itd.

    Startujšcy ten post mówił o przypadku symulacji doświadczenia na podstwaie papierów,
    i nawet
    uwierzę, że potem ten człowiem może znaleźć niezłš posadkę np. w agencji rzšdowej,
    jak ojciec należy
    do swoich, albo zabuli komu należy. Taki kraj, takie obyczaje. Nie zdziwił bym się,
    gdyby to już
    było ukartowane, bo "doświadczenie" było np. wymagane przez jakieś przepisy i facet
    ma pewnš posadę
    w "Agencji do Spraw Zapychania Dziury Budżetowej" za 5 tys. netto.

    Wydaje mi się, że Pan powinien starać się znaleźć sposób na "sprzedanie się", nawet
    nie majšc
    doświadczenia. Na rynku, gdzie jest więcej "sprzedajšcych się" niż poszukujšcych
    chętnych do pracy
    jest to oczywiście trudne, ale nie bardzo widzę inne wyjście. Musi pan po prostu
    szukać. W końcu
    pana umiejętności kogoś przekonajš. A w międzyczasie zdobywać doświadczenie, gdzie
    się tylko da.

    Pozdrawiam

    Wieslaw Bicz